نظام آموزشی دانشگاه پیام نور بازنگری می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور از بازنگری در نظام آموزشی این دانشگاه با هدف تطبیق خدمات آموزشی بر اساس نیازهای روز جامعه خبر داد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم تقی‌زاده اظهار کرد: در بعضی از رشته‌ها نسبت غیرمتعارفی بین عضو هیئت علمی و تعداد دانشجویان وجود دارد و در علوم پایه این نسبت رعایت نشده است. در همین راستا آیین‌نامه فعالیت‌های علمی بازنگری می‌شود.

وی مهم‌ترین رسالت دانشگاه پیام نور را دیپلماسی علمی و جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد و با اشاره به تصویب جذب دانشجوی خارجی در تهران، قم و فارس، افزود: جذب دانشجوی خارجی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه پیام نور است و در حال حاضر، پیگیر اخذ این مجوز برای استان خراسان رضوی هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور، این دانشگاه را دانشگاهی دولتی، مردمی و مورد اقبال دانست و خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که در کنکور سال جاری، ۱۶۰ هزار نفر دانشگاه پیام نور را برای تحصیل برگزیده‌اند.

تقی‌زاده با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی گفت: طی سال‌های اخیر، تمام زیرنظام‌های آموزش عالی با کاهش جمعیت دانشجویی مواجه شدند و این مسئله دانشگاه‌هایی همانند پیام نور را که بخشی از بودجه خود را از محل درآمدهای شهریه‌ای تامین می‌کند، با چالش‌هایی روبه‌رو کرد.

وی افزود: شهریه دانشگاه پیام نور نسبت‌به دیگر دانشگاه‌های شهریه‌بگیر بسیار کمتر است و از آنجا که این دانشگاه خود را موظف به ارائه خدمات آموزشی عادلانه برای تمام دانشجویان به‌ویژه در نقاط محروم و کم‌برخوردار می‌داند، باید بودجه لازم را از طریق درآمدهای اختصاصی و جذب دانشجویان خارجی تامین کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 625025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.