آمارهای منفی و عجیب اسپانیا در جام‌جهانی

تیم‌ ملی اسپانیا با شکست در بازی امشب مقابل مراکش، برای چهارمین‌بار از حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی بازماند. ماتادورها از جام‌جهانی ۲۰۱۰ تاکنون فقط سه برد داشته‌اند و برای سومین‌بار در تاریخ، در ضربات‌پنالتی جام‌جهانی شکست خوردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۱۸:۳۰ سه‌شنبه پانزدهم آذرماه، تیم‌های ملی فوتبال مراکش و اسپانیا در چارچوب هفتمین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه آموزش شهر دوحه برابر هم صف‌آرایی کردند و در پایان پس از ۱۲۰ دقیقه بدون‌گل، در ضربات‌پنالتی مراکش سه بر صفر اسپانیا را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی صعود کرد؛ اسپانیا نیز برای دومین‌بار متوالی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی حذف شد.

اسپانیا تا قبل از تقابل امشب برابر مراکش و حذف از جام‌جهانی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی، سه مرتبه دیگر نیز در این مرحله حذف شده بود و با شکست امروز، این آمار به چهار رسید.

- شکست ۲ بر یک در وقت‌های اضافه مقابل یوگسلاوی (جام‌جهانی ۱۹۹۰)

- شکست ۳ بر یک برابر فرانسه (جام‌جهانی ۲۰۰۶)

- شکست ۴ بر ۳ در ضربات‌پنالتی مقابل روسیه (جام‌جهانی ۲۰۱۸)

- و شکست ۳ بر صفر در ضربات‌پنالتی مقابل مراکش (جام‌جهانی ۲۰۲۲)

همچنین اسپانیا به سومین تیم تاریخ تبدیل شد که سه مرتبه در ضربات‌پنالتی در سه دوره مختلف جام‌جهانی شکست خورده است؛

- ایتالیا (جام‌های جهانی ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸)

- انگلیس (جام‌های جهانی ۱۹۹۰، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶)

- اسپانیا (جام‌های جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲)

علاوه‌بر این آمار و ارقام‌ها، اسپانیا پس از قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۰ تا امروز، در جام‌جهانی ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ فقط موفق به پیروزی در برابر تیم‌های ملی استرالیا، ایران و کاستاریکا آن‌هم در مرحله گروهی شده است؛ ماتادورها در مرحله گروهی جام‌جهانی مقابل تیم‌های ملی هلند، شیلی و ژاپن و در مرحله یک‌هشتم نهایی در برابر روسیه و مراکش (در ضربات‌پنالتی) شکست خورده‌اند و همچنین برابر پرتغال، مراکش و آلمان به تساوی رسیده‌اند.

کد خبر 625011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.