الحاق ۸۰ فروند شناور به یگان‌های دریایی در آینده‌ای نزدیک

فرمانده مرزبانی فراجا امنیت و اقتصاد را مهم‌ترین مولفه قدرت دانست و گفت: درصددیم ۸۰ فروند شناور تندرو را در اختیار دریابانی استان‌های ساحلی جنوب و شمال به‌ویژه استان هرمزگان قرار دهیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، امنیت و اقتصاد را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت دانست و اظهار کرد: اقتصاد مولفه دیگر قدرت است و با توجه به اهمیت اقتصاد دریا، نیروهای انتظامی، مرزبانی و مسلح کشورمان در حوزه صیانت از دریا و تامین امنیت مجاهدت می‌کنند.

وی فرهنگ را مولفه دوم قدرت دانست و افزود: تعطیلی مدارس به‌دلیل شیوع کرونا و تاثیرگذاری بر فضای فکری جوانان و نوجوانان از طریق رسانه‌ها، دیگر اقدام دشمن بود و نباید اجازه دهیم که فرهنگ دینی ما تحت تاثیر اقدامات دشمن قرار گیرد.

فرمانده مرزبانی فراجا استان هرمزگان را استانی راهبردی و در خط مقدم مبارزه با قاچاق عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت زیاد استان هرمزگان درصدد تقویت این استان هستیم و در روزهای آینده، ۸۰ شناور تندرو در اختیار دریابانی استان‌های ساحلی جنوب و شمال به‌ویژه استان هرمزگان قرار می‌گیرد.

گودرزی تصریح کرد: اولویت‌های امسال مرزبانی ارتقای توان و آمادگی عملیاتی است و در جنوب کشور، با توجه به تهدیدات، یکی از اولویت‌ها ارتقا و تامین شناورهایی است که علاوه بر سواحل در عمق دریا و تا قسمت‌های اقتصادی و انحصاری نیز در کنار سایر نیروهای دریایی سپاه و ارتش ایجاد امنیت کند.

وی ادامه داد: طی این مدت، ۴۲ تن مواد مخدر بیشتر از نوع صنعتی کشف شده است که قاچاقچیان قصد داشتند آنها را از مرزهای جنوب شرق کشور به‌صورت مسلحانه وارد کشور کنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در مرزهای استان گفت: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این حوزه کشف شده که بیشتر این قاچاق به‌صورت مسلحانه و بیمه‌شده بوده است.

سردار گودرزی افزود: هفته گذشته در جلسه با مرزبانی کشور عراق، هماهنگی‌های خوبی انجام شد و بر اساس تاکیدات مسئولان کشور به نخست‌وزیر عراق، از دیروز ارتش و مرزبانی عراق به مرزهای اقلیم کردستان وارد شدند تا بیش از پیش امنیت در مرزهای غربی کشور تامین شود.

وی اظهار کرد: درمجموع طی یکی دو سال اخیر در بحث هوشمندسازی، تقویت شناوری، خودروهای تاکتیکی، سلاح‌های موردنیاز و انسداد مرزهای کشور اقدامات خوبی انجام شده است و در یکی دو سال آینده نیز، وضعیت امنیتی مرزهای کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد.

کد خبر 624957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.