افزایش آگاهی شهروندان زمینه‌ساز مشارکت فعالانه است

شهردار شهرکرد گفت: زمانی مشارکت در شهر پررنگ‌تر می‌شود که حس تعلق شهروندان افزایش یابد. باید بتوان مردم را با هویت شهر آشنا کرد. زیرا هر چقدر شهروندان به هویت شهر داناتر باشند، حس تعلق آنها نیز به شهر بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز سه‌شنبه پانزدهم آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نقش شهروندان در اجرای پروژه‌ها، باید پررنگ دیده شود تا کیفیت طرح‌های شهری افزایش و هزینه‌ها کاهش یابد.

وی افزود: اگر مردم با مدیران همکاری نکنند، در مدیریت شهر موفق نخواهیم بود. این امر یک‌طرفه نیست و لازم است زمینه برای اعتمادسازی و مشارکت ایجاد شود.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: زمانی مشارکت در شهر پررنگ‌تر می‌شود که حس تعلق شهروندان افزایش یابد. باید بتوان مردم را با هویت شهر آشنا کرد. زیرا هر چقدر شهروندان به هویت شهر داناتر باشند، حس تعلق آنها نیز به شهر بیشتر می‌شود.

واحدیان ادامه داد: سوال این است که آیا شعار «شهر ما خانه ما» به معنای واقعی محقق شده است. برای پاسخ به این سوال باید در حوزه اجتماعی، مبلمان شهری و زیباسازی به‌منظور رفع اغتشاشات بصری حس تعلق ایجاد کنیم تا اهمیت زیباسازی برای شهروندان ملموس شود.

وی تاکید کرد: اگر مدیران برای پیاده‌روی شهروندان در شهر فضایی را فراهم می‌کنند، این فضا باید مطلوب، و تمام معیارهای لازم را داشته باشد.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: حیات شبانه در شهرکرد وجود ندارد. باید فضاهایی را آماده‌سازی کنیم تا تعاملات فرهنگی و اجتماعی میان شهروندان افزایش یابد و آنها با شهر دوست شوند. این اقدامات موجب می‌شود بسیاری از مشکلات کاهش یابد.

واحدیان با تاکید بر آماده‌سازی زیرساخت در آرامستان بهشت رحمت شهرکرد گفت: ایجاد سالن برای برگزاری مراسم مختلف، مدیریت رفع تداخلات، ساخت نرم‌افراز آنلاین آرامستان، ارائه طرح جامع آرامستان بهشت رحمت، راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات فرهنگی، پذیرایی و دیگر خدمات در دستورکار شهرداری است.

شهردار شهرکرد افزود: استفاده از ظرفیت خیران در برنامه‌های شهرداری اهمیت زیادی دارد و نگاه «خیران شهرساز» بسیار مهم است. در این زمینه، دست یاری به سوی اصحاب رسانه دراز می‌کنم تا بتوان در بسیاری از نقاط به‌ویژه نقاط کم‌برخوردار خدمات بهتری ارائه کرد.

کد خبر 624951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.