تشکیل مجمع و دبیرخانه باغ‌های پرندگان کشور در اصفهان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از تشکیل مجمع و دبیرخانه باغ‌های پرندگان در اصفهان خبر داد و گفت: تقویت فرهنگ نگهداری و پرورش پرنده‌های خانگی و شهری جهت ایجاد کسب‌وکارهای خرد و خانگی در راستای کمک به رشد اقتصاد خانواده در دستور کار، تبیین و اجرای برنامه‌های آینده دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، مهدی قائلی اظهار کرد: در یکی از مهمترین بندهای بیانیه پایانی نشست دو روزه باغ‌های پرندگان کشور به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای این همایش تخصصی به تصویب و امضای مدیران و مسئولان باغ‌های پرندگان رسید، تشکیل مجمع و دبیرخانه باغ‌های پرندگان کشور مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه‌های چهارگانه تخصصی در این گردهمایی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مسئولان و کارشناسان باغ‌های پرندگان پس از حضور در کارگروه‌های تخصصی تغذیه، پرورش و نگهداری، بهداشت، سلامت و درمان و بحث و بررسی پیرامون معضلات و مسائل مطروحه به اجماع نظر در بیانیه مشترک رسیدند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به هدف‌گذاری بلند مدت نخستین نشست مدیران باغ‌های پرندگان تصریح کرد: حمایت و مساعدت همه‌جانبه دستگاه‌های ذیربط از باغ‌های پرندگان، لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با معضلات ویژه باغ‌های پرندگان، هم‌افزایی و همکاری بین این مراکز تفریحی در انتقال تجارب و دانش کارشناسان داخلی و خارجی و مشارکت در امور کارشناسی، احداث و اجرای باغ‌های پرندگان جدید از جمله محورهای این بیانیه بوده است.

قائلی با تاکید بر ایفای نقش شهروندی و رسالت اجتماعی باغ‌های پرندگان خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ نگهداری و پرورش پرنده‌های خانگی و شهری در جهت ایجاد کسب‌وکارهای خرد و خانگی در راستای کمک به رشد فرهنگ و اقتصاد خانواده به عنوان یکی از رویکردهای جدید باغ‌های پرندگان در دستور کار، تبیین و اجرای برنامه‌های آتی دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در نشست دو روزه باغ‌های پرندگان که روزهای پنجم و ششم آذرماه به میزبانی مدیریت ناژوان شهرداری اصفهان برگزار شد، مسئولان باغ‌های پرندگان ۱۱ استان کشور حضور داشتند.

کد خبر 624928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.