اصفهان ۱۵ آذر/ در شهر چه خبر است؟

با وجود فراخوان‌های متعدد جریان‌های معاند برای اعتصاب سراسری در روزهای اخیر،‌ مشاهدات خبرنگاران ایمنا حکایت از ادامه جریان عادی زندگی در اصفهان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوازدهمین هفته اغتشاشات در ایران با فراخوان رسانه‌های ضدانقلاب و معاند در روزهای گذشته برای اعتصاب سراسری در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر همراه شد و این بار جریان معاند تلاش کرد با فراخوان‌هایی گسترده در فضای مجازی کسبه و بازاریان را به اعتصاب و تعطیلی تشویق کند اما این طرح از همان روز نخست شکست خورد و مشاهدات میدانی خبرنگار ایمنا حکایت از آن دارد که نه تنها خبری از تعطیلی و اعتصاب در بازار نیست بلکه کسبه و مردم در نقاط مختلف شهر مشغول فعالیت‌های روزمره هستند.

این دومین باری است که فراخوان اعتصاب سراسری برای دنباله‌دار کردن اغتشاشات و ناآرامی‌ها از سرمنشأ نامعلومی در فضای مجازی منتشر می‌شود و در نخستین فراخوان که روزهای ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه برای نمایش پیوستن مردم به اعتراضات سراسری اعلام شد، تصاویری از مغازه‌های بسته در ساعت‌های تعطیلی بازار در فضای مجازی منتشر شد تا پروژه اقناع مخاطبان از اعتصابات سراسری به نتیجه برسد.

این بار نیز به نظر می‌رسد در شرایطی که عملیات اغتشاش با اسم رمز مرحومه امینی رو به شکست می‌رود، آخرین تلاش‌های اغتشاشگران برای برهم زدن نظم و امنیت عمومی اعلام چنین فراخوان‌هایی بود که با نادیده گرفته شدن از سوی شهروندان، این سناریو نیز بی‌نتیجه مانده است.

خبرنگاران ایمنا و شهروندان از مشاهدات خود در بخش‌های مختلف شهر اینگونه روایت می‌کنند:

تقریباً اکثر مغازه‌های خیابان شیخ طوسی باز و مردم نیز در حال خرید اقلام مورد نیاز خود هستند و تا ساعت ۱۳:۳۰ این خیابان‌ها به طور کامل در امنیت بوده است.

ساعت ۱۳:۴۵ خیابان عسگریه مردم در رفت و آمد و خرید و فروش هستند. انگار خبری از فراخوان‌ها و تبلیغات گسترده نیست حتی دست فروش‌ها هم دست از کار خود نکشیدند.

ساعت ۱۴:۱۵ خیابان صغیر، کمال و ابن سینا مانند روزهای گذشته از حجم ترافیکی بالا برخوردار است و طبق معمول کسبه این خیابان با آرامش کامل مشغول فعالیت هستند.

ساعت ۱۵:۱۰ خیابان ولی عصر و محور میدان امام علی (ع) آرامش و امنیت کامل برقرار است و شهروندان طبق معمول در حال تردد هستند.

ساعت ۱۶:۲۰ اکثر کسبه محدوده میدان امام و خیابان عبدالرزاق مغازه‌های خود را باز هستند و تردد در خیابان‌های مجاور تختی، طیب و مسجد سید طبق روال عادی در حال انجام است.

ساعت ۱۷ کسبه خیابان احمد آباد و بازار موبایل اصفهان به دلیل تهدیدهای برخی آشوبگران از عصر امروز مغازه‌های خود را به حالت نیمه تعطیل درآوردند البته با گشت‌های مکرر حافظان امنیت این خیابان و محورهای مجاور از جمله خیابان بزرگمهر و خیابان ولی عصر در آرامش کامل به سر می‌برد.

ساعت ۱۸:۰۰ کسبه خیابان چهارباغ پایین و شهدا به دلیل تهدیدهای برخی آشوبگران از عصر امروز مغازه‌های خود را به حالت تعطیل درآوردند.

ساعت ۱۹ میدان احمد آباد، تمامی کسبه مغازه‌های خود را باز کرده و مشغول فعالیت روزانه خود هستند.

ساعت ۲۰:۱۰ در خیابان‌های منطقه خانه اصفهان آرامش و امنیت کامل برقرار است و شهروندان طبق معمول در حال تردد هستند.

کد خبر 624910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.