اختصاص قیر رایگان به روستاها پیگیری شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اختصاص قیر رایگان به روستاها پیگیری شود و واریز اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان به صورت ویژه برای زیرسازی آسفالت روستاها در دستور کار قرار گیرد.

محمدیعقوب باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرستان خانمیرزا با بحران‌های زیادی روبه‌رو است و در ابعاد زیرساخت‌ها و مسائل جزئی و کلی نیاز به تأمین اعتبار ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه دشت حاصلخیز خانمیرزا مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گرفته است، افزود: بحران اصلی شهرستان خانمیرزا مشکل کم‌آبی است و باید از ظرفیت‌های موجود در مدیریت بحران استان نهایت استفاده را ببریم، چراکه در زمینه آبیاری اراضی کشاورزی، فرونشست زمین و جاده‌های مواصلاتی، مسائل از مرحله بحران نیز عبور کرده است.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش‌های مرکزی خانمیرزا و ارمند به‌ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی مواجه شده است و مردم از بنیاد مسکن که متولی این حوزه است، انتظار دارند ضمن بازدید میدانی نسبت به رفع مشکلات و بازنگری طرح اقدام کنند.

باقری با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی در شهرستان خانمیرزا افزود: اختصاص قیر رایگان به روستاها باید پیگیری شود و واریز اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان به صورت ویژه جهت زیرسازی آسفالت روستاها در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره لزوم رفع مشکل تداخل اراضی در شهرستان خانمیرزا و سایر مشکلات مردم با منابع طبیعی گفت: واگذاری بعضی اراضی ملی در شهرستان نادرست است، تعدادی زمین در چند نقطه شهرستان سال‌ها پیش جهت احداث شهرک‌های دامپروری و کشاورزی تصرف شده است، اما بلاتکلیف مانده است که باید جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تکلیف آن را مشخص کند و پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد یا اراضی آزاد و به افراد دیگری واگذار شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: اختصاص اعتبار لازم جهت جاده گوشکی به پل قره، جاده مواصلاتی آلونی‌-ده‌صحرا-جوانمردی و سه‌راهی ارمند تا بوگر از ضروریات است و باید در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 624871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.