رکوردزنی جمع‌آوری پسماند خشک در اراک

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: شهروندان طی هفته‌های اخیر استقبال چشمگیری از سامانه هوشمند خرید و جمع‌آوری پسماندهای خشک شهری داشته‌اند؛ به نحوی که خرید و جمع‌آوری پسماندهای خشک در طول عمر این سازمان بی‌سابقه بوده است.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز ۹۵۱۰ خانواده اراکی عضو اپلیکیشن اکو شده‌اند و پسماندهای خشک خود را در راستای حمایت از محیط زیست به این سامانه هوشمند می‌فروشند؛ به طوری که در حال حاضر روزانه به صورت میانگین دو تن و ۴۰۰ کیلوگرم پسماند خشک خریداری می‌شود و بعضی مواقع این مقدار به چهار تن نیز می‌رسد.

وی افزود: طی هفت ماه گذشته و با فعالیت اپلیکیشن اکو در راستای جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک بیش از ۳۰۴ تن پسماند قابل بازیافت جمع‌آوری شده که از این مقدار ۲۴۰ تن پسماندهای کاغذی و کارتن است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه خرید و جمع‌آوری پسماندهای خشک در طول عمر این سازمان بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: آخرین آمار موجود نشان می‌دهد که در یک روز ۲۰۳ درخواست فروش پسماند شهروندی ثبت شده است، از طرفی صنوف همکاری قابل ملاحظه‌ای با اپلیکیشن اکو داشته‌اند، چراکه پسماندهای قابل بازیافت آنها به بالاترین قیمت خریداری می‌شود.

فدوی گفت: تا سیزدهم آذرماه سال جاری، ۱۴ هزار و ۱۱۰ درخواست فروش پسماند خشک در اپلیکیشن اکو با موفقیت ثبت شده که ۳۹۸۲ درخواست آن متعلق به یک ماه گذشته است و این مهم نشان از روند رو به رشد و تصاعدی فعالیت تفکیک از مبدا شهرداری طی هفته‌های گذشته دارد.

کد خبر 624851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.