نَه مردم بحرین به دوستی با اسرائیل

مردم بحرین در واکنش به سفر رئیس‌ رژیم صهیونیستی به منامه و استقبال گرم شاه بحرین، او را «خائن»، «دوست قاتل»، «جنایتکار»، «شیطان»، «کافر» و دشمنان فلسطین خطاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسحاق هرتزوگ که روز (یکشنبه) در میان اعتراضات مردم بحرین وارد منامه پایتخت این کشور شد، با حمد بن عیسی آل خلیفه دیدار و گفت‌وگو کرد. این اولین سفر یک رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور از زمان امضای توافق عادی‌سازی است؛ در سپتامبر ۲۰۲۰، بحرین و امارات با میانجیگری آمریکا دو توافقنامه برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل امضا کردند.

نَه مردم بحرین به دوستی با اسرائیل

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین که با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین خیانت کرد در دیدار با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر در راستای فریب افکار عمومی بر حمایت منامه از برقراری صلح «عادلانه»، «فراگیر» و «پایدار» همراه با تضمین حق و حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.

هرتزوگ در بدو ورود به منامه به پادشاه بحرین هدیه‌ای تقدیم کرد. رسانه‌های بحرینی و اسرائیلی گزارش دادند که هرتزوگ بلافاصله پس از اولین ملاقات خود در منامه، پایتخت، یک «مازوزه نقره‌ای» که یکی از نمادهای یهودیان است را به پادشاه اهدا کرد.

واکنش مردم بحرین به سفر اسحاق هرتزوگ

از سوی دیگر، با توجه به اعتراضات گسترده مردم، بحرین پرچم رژیم اشغالگر صهیونیستی را برافراشت و سرود ملی آن را نواخت. سفر رئیس این نهاد در سایه مخالفت گسترده مردم از سوی مؤلفه‌های مختلف سیاسی در بحرین انجام شد و پادشاهی شاهد تظاهراتی محکوم‌کننده بود که در آن تعدادی از تظاهرکنندگان عکس‌های رئیس این نهاد را سوزاندند و شعارهایی از جمله «نه به عادی‌سازی»، «عادی‌سازی خیانت است» و «نه به ایجاد سفارت اسرائیل در بحرین» را سر دادند.

همچنین جوانان بحرینی منطقه سهله پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم را به آتش کشیدند

در این تظاهرات، معترضان با برافراشتن پرچم‌های بحرین و فلسطین و سر دادن شعارهایی سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور را در راستای تحکیم عادی سازی روابط میان رژیم آل خلیفه و اشغالگران صهیونیست است، محکوم کردند.

نَه مردم بحرین به دوستی با اسرائیل

هدف از این سفر نیز تقویت روابط دو جانبه میان رژیم صهیونیستی و منامه اعلام شده است. رئیس رژیم صهیونیستی قرار است پس از پایان سفر به بحرین، به ابوظبی برود. وی در سفر به امارات علاوه بر مشارکت در یک کنفرانس بین المللی با محمد بن زائد آل نهیان رئیس امارات متحده عربی نیز دیدار خواهد داشت.

موج توئیتری علیه پادشاه بحرین

کاربران توئیتر نیز با انتشار تصویری از استقبال گرم شاه بحرین از هرتزوگ او را «خائن»، «دوست قاتل»، «جنایتکار»، «شیطان»، «کافر» و دشمنان فلسطین خطاب کردند.

از سوی دیگر، ویدئویی از" علی مهنا" یکی از فعالان بحرینی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که سفر اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین را محکوم می‌کند. این فعال بحرینی در این ویدئو می‌گوید: مردم عرب و مسلمان بحرین با سفر شوم رئیس جنایتکار رژیم صهیونیستی به بحرین مخالفت می‌کنند من به عنوان یک بحرینی نمی‌پذیرم که این جنایتکار خاک میهن مرا آلوده کند بحرینی‌ها با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفند. عادی سازی یک خیانت است، هرتزوگ جنایتکار و قاتل برادران فلسطینی ماست.

نَه مردم بحرین به دوستی با اسرائیل

«یوسف الجمری» فعال بحرینی سفر اسحاق هرتزوگ به منامه را ماجراجویی رژیم آل‌خلیفه دانست و گفت: مردم بحرین بر مخالفت با این سفر اتفاق نظر دارند. وی با انتشار بیانیه «گروه‌های بحرینی مخالف با سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین» توئیت کرد: مردم بحرین بر مخالفت با این سفر اتفاق نظر دارند و آنچه در حال رخ دادن است را نوعی ماجراجویی و تغییر تاریخ بحرین، این کشور باستانی می‌دانند که پیوند تنگاتنگی با موضوع بیت المقدس و فلسطین دارد و لحظه‌ای دست از حمایت از آرمان مقدس آن، برنمی دارند.

نَه مردم بحرین به دوستی با اسرائیل

واکنش جهاد اسلامی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین سفر اسحاق هرتزوگ رئیس جنایتکار رژیم صهیونیستی به منامه پایتخت بحرین را به شدت محکوم کرد.

طارق سلمی سخنگوی جهاد اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد که سفر هرتزوگ به بحرین یا هر کشور اسلامی و عربی دیگر خنجری از پشت به ملت فلسطین و خیانت به مسئله نخست جهان اسلام و عرب است.

سلمی گفت که دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند تا از رهگذر این سفر و اقداماتی مشابه بر جنایات تروریستی خود علیه ملت فلسطین و تشدید قتل و کشتار فلسطینیان در کرانه باختری و قدس سرپوش بگذارد.

وی ضمن تمجید از مخالفت قاطع ملت بحرین با سفر شوم هرتزوگ، تمامی ملت‌های اسلامی و عربی را به مخالفت با عادی سازی روابط با اشغالگران و مقابله با تلاش‌های این رژیم برای نفوذ به منطقه فراخواند.

کد خبر 624814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.