نهضت مناسب‌سازی فضاهای شهری برای تسهیل در تردد معلولان

شهردار گلپایگان گفت: همکاری در راه‌اندازی خودروی ویژه حمل‌ونقل معلولان و نصب تابلوهای ویژه پارک خودروی معلولان در بعضی از نقاط سطح شهر بخشی از اقدامات شهرداری در راستای اجرای مصوبات کمیته مناسب‌سازی بوده است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اقدامات شهرداری در راستای مناسب‌سازی فضای شهری، اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ طرح نهضت مناسب‌سازی و بهسازی معابر و پارک‌های شهر گلپایگان با نگاه ویژه‌تر در دستور کار شهرداری گلپایگان قرار گرفت و ابتدا پارک هفده‌تن و خیابان امام‌خمینی (ره)، سپس پارک‌های شهر، جنگلی و ساحلی بهسازی و مناسب‌سازی شد.

وی افزود: پارک شادی و باغ بانوان نیز طبق ضوابط طرح طراحی و ساخته شدند و از همان سال توجه ویژه به نیازهای معلولان در دستور کار طرح‌های شهرداری قرار گرفت و پارک‌های خرازی، نبوت و خبرنگار نیز با همین نگاه طراحی و اجرا شده است.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز پارک خیابان‌های عطار و شهید نوبخت در شهرک الوند با رعایت اصول مربوطه در حال ساخت است.

شکرزاده اضافه کرد: پیاده‌روهای خیابان شهید عابدی، اردیبهشت، امام حسین (ع) و سایر معابر اصلی شهر مناسب‌سازی شد و بهسازی پیاده‌راه‌های خیابان امام حسن مجتبی (ع) نیز در دست طراحی است.

وی تصریح کرد: پیاده‌روسازی و احداث مسیر ویژه نابینایان با اجرای سنگ‌فرش خطوط بریل به طول ۱۴۰۰ متر در دو طرف بلوار سلمان فارسی و مناسب‌سازی و اصلاح شیب پیاده‌گذرهای عرضی بلوار ولی عصر (عج) اجرا شده است.

شهردار گلپایگان گفت: مناسب‌سازی و اصلاح شیب پیاده‌گذرهای عرضی بلوار آیت‌الله محمدی و نگرش به طراحی‌های تقاطع‌ها، میادین و معابر شهری برای لحاظ استانداردهای مناسب‌سازی تردد معلولان و کم‌توانان در راستای کمیته مناسب‌سازی برای تردد معلولان لحاظ شد.

شکرزاده افزود: همکاری در راه‌اندازی خودروی ویژه حمل‌ونقل معلولان، نصب تابلوهای ویژه پارک خودروی معلولان در بعضی از نقاط سطح شهر از جمله خیابان‌های آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله سعیدی، امام خمینی (ره) و بلوار سلمان فارسی از دیگر اقدامات شهرداری در راستای اجرای مصوبات کمیته مناسب‌سازی بوده است.

کد خبر 624804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.