بازی اسپانیا و مراکش در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی مراکش و اسپانیا، امروز از ساعت ۱۸:۳۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روز چهارم رقابت‌های یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ دو دیدار برگزار می‌شود و تیم‌های مراکش و اسپانیا از ساعت ۱۸:۳۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

پخش زنده بازی مراکش و اسپانیا در یک هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲

یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (مراکش - اسپانیا) پخش زنده ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه سه سیما و سایت تلوبیون

 بازی اسپانیا و مراکش در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال اسپانیا

تیم ملی فوتبال اسپانیا زیر نظر فدراسیون فوتبال سلطنتی اسپانیا فعالیت می‌کند. این کشور سال ۱۹۰۴ به لیست فیفا اضافه و فدراسیون ملی فوتبال آن، پنج سال بعد تأسیس شد. اسپانیا بین نوامبر ۲۰۰۶ و ژوئن ۲۰۰۹ در ۳۵ بازی شکست نخورد تا اینکه این رکورد مقابل تیم برزیل شکسته شد. یکی از بزرگ‌ترین بردهای این تیم، رویارویی با کرواسی است که اسپانیا با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید.

فیفا، تیم ملی اسپانیا را پرافتخارترین تیم ملی دنیا می‌داند. دفاع اسپانیا در طول سال‌ها از قدرت‌های تکیه‌کننده این تیم بوده‌است. بسیاری از افراد معتقدند اسپانیایی‌ها این افتخار را مدیون «ویسنته دل بوسکه» هستند. این مربی توانسته دو قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ برای اسپانیا کسب کند. لیگ برتر اسپانیا محبوب‌ترین لیگ فوتبال دنیا محسوب می‌شود و می‌توان گفت که بهترین بازیکن‌های دنیا نیز در این لیگ بازی می‌کنند.

 بازی اسپانیا و مراکش در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال اسپانیا

تیم ملی فوتبال اسپانیا به ارزش ۸۰۵ میلیون یورو، میانگین سنی ۲۶.۸ و میانگین قدی ۱۸۱ و با هدایت «لوئیس انریکه» در جایگاه هفتم فیفا قرار دارد. درحال‌حاضر «پدری» هافبک مرکزی اسپانیا به ارزش ۹۰ میلیون یورو، گران‌قیمت‌ترین بازیکن تیم ملی اسپانیا است. این کشور تاکنون در ۱۵ جام جهانی حضور داشته است و در سال ۲۰۱۰ به قهرمانی جهان رسید.

تیم ملی اسپانیا به بازی اصطلاحاً تیکی تاکا به معنای پاسکاری و حرکت‌های جمعی خود معروف است. این تیم از لحاظ دفاعی جزو برترین تیم‌های اروپا است؛ درباره سابقه دفاعی آن‌ها می‌توان به دریافت تنها دو گل با وجود قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰، گرفتن کمتر از ۱۰ گل در این سال و قهرمانی با دریافت یک گل در یورو ۲۰۱۲ اشاره کرد.

از برترین خط‌های دفاعی این تیم می‌توان به سرخیو راموس، پویول، جرارد پی که، ویکتور والدز، آلوارو آربه‌لوآ، دنی کارواخال، ایکر کاسیاس، فرناندو هیرو اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین افتخارات تیم اسپانیا بازیکن‌های آن هستند، افرادی مانند پویول، دنی آلوز، اینیستا، دخیا، ایکر کاسیاس، جرارد پی که، سرخیو راموس، بوسکتس داوید ویا، اعضای اصلی تیم ملی اسپانیا بوده‌اند.

این بازیکن‌ها در بهترین تیم‌های لیگ اروپا مانند رئال مادرید، بارسلونا، چلسی، لیورپول و منچستر یونایتد بازی کرده‌اند. وجود بهترین بازیکن‌های دنیا در تیم ملی اسپانیا باعث شده این تیم به یکی از با افتخارترین تیم‌های ملی دنیا تبدیل شود و بازی‌های جذابی را مقابل حریف به نمایش بگذارد. این تیم بعد از برزیل دومین تیم فوتبال پرافتخار دنیا محسوب می‌شود و توانسته در مسابقات مختلف، عناوین باارزشی دریافت کند.

 بازی اسپانیا و مراکش در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی اسپانیا

  • جام جهانی: یک مرتبه قهرمانی در سال ۲۰۱۰
  • جام ملت‌های اروپا: سه مرتبه قهرمانی در سال‌های ۱۹۶۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲

ترکیب تیم ملی اسپانیا

  • ترکیب تیم اسپانیا: اونای سیمون، پائو تورس، رودری، سسار آسپلیکوئتا، آلخاندرو بالده، سرخیو بوسکتس، پدری، گاوی، دنی اولمو، آلوارو موراتا، نیکو ویلیامز
  • سرمربی: لوئیز انریکه

 بازی اسپانیا و مراکش در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال مراکش

تیم ملی مراکش زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آفریقا قرار دارد و به «شیرهای اطلسی» مشهور است. درحال‌حاضر وحید هلیل هودزیچ سرمربی مراکش که توانست این تیم را به جام جهانی ۲۰۲۲ برساند. پیش از این اروه رنار در مسابقات جام ملت‌های آفریقا نتوانست مقام مناسبی کسب کند و از سمت خود برکنار شد. اکنون این تیم در جایگاه ۲۴ فیفا قرار دارد و با توجه به حضور ستارگانی مانند محمدبن‌عطیه به نظر می‌رسد وضعیت مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ پرقدرت‌تر از حضورهای قبلی‌اش رقم بخورد.

در تاریخچه مراکش، پنج حضور در جام جهانی وجود دارد که با توجه به امکانات نسبتاً کم این کشور آمار مناسب و قابل قبول برای این تیم به شمار رود. تیم ملی مراکش در مسابقات جام جهانی به طور متوسط در هر بازی ۰.۶۹ درصد امتیاز کسب کرده، متوسط گل زده در هر بازی ۰.۸۸ و متوسط گل خورده در هر بازی برای این تیم ۱.۳۸ است.

 بازی اسپانیا و مراکش در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی مراکش

  • قهرمانی جام ملت‌های آفریقا در سال ۱۹۷۶
  • نایب قهرمانی جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۰۴
  • مقام سوم در جام ملت‌های آفریقا در سال ۱۹۸۰
  • قهرمانی جام ملت‌های عرب در سال ۲۰۱۲
  • قهرمانی ملت‌های آفریقا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰

ترکیب تیم ملی مراکش

  • ترکیب مراکش: یاسین بونو، شرف حکیمی، نصیر مزراوی، سفیان آمرابات، نایف آگرد، رومن سایس، حکیم زیاش، عزدین اوناهی، عبدالحمید سدیری، سفیان بوفال و یوسف النصیری
  • سرمربی: ولید الرکراکی

ورزشگاه دیدار مراکش و اسپانیا در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه شهر آموزش

  • نام عربی: استاد المدینة التعلیمیة
  • نام انگلیسی: Education City
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۲ کیلومتر
  • آدرس: شهر دوحه، قطر
  • تعداد بازی: هشت مسابقه تا مرحله یک‌چهارم نهایی

ورزشگاه «شهر آموزش» همان‌طورکه از نامش پیدا است، در فضایی سبز دانشگاه برتر قطر قرار دارد؛ از همین رو به این نام شناخته می‌شود. نمای ورزشگاه شهر آموزش به شکل مجموعه‌ای الماس به شکلی طراحی شده که با حرکت خورشید در آسمان تغییر رنگ می‌دهد، به همین دلیل این ورزشگاه به "الماس صحرا" معروف شده است.

این ورزشگاه ظرفیت ۴۰ هزار دارد که بعد از جام جهانی ظرفیت آن نصف شود. استادیوم شهر آموزش، نمادی از نوآوری، پایداری و پیشرفت است و از آن به‌عنوان ورزشگاهی برای مسابقات دانشگاهی و لیگ ستارگان قطر استفاده خواهد شد.

این ورزشگاه میزبان مسابقه فینال جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ بود و قرار است استادیوم شهر آموزش در مرحله گروهی مسابقات پنج بازی، در مرحله یک‌شانزدهم یک دیدار و در یک‌چهارم نهایی نیز یک دیدار را میزبانی کند.

کد خبر 624796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.