آموزش و پرورش فارس درباره تنبیه بدنی دانش‌آموز مرودشتی توضیح داد

در پی انتشار فیلم تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در فضای مجازی، با بررسی انجام‌شده، مشخص شد این فیلم مربوط به یکی از مدارس شهرستان مرودشت است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، این سازمان در توضیح فیلم مربوط به تنبیه بدنی یک دانش‌آموز اعلام کرد: پیش از ظهر امروز دوشنبه چهاردهم آذر، در یکی از دبیرستان‌های شهرستان مرودشت، یکی از معلمان اقدام به تنبیه بدنی یک دانش‌آموز خود کرده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، بلافاصله پس از اطلاع از این اقدام، با بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد این اتفاق در دبیرستان علامه حلی شهرستان مرودشت روی داده و اداره آموزش و پرورش آن شهرستان نیز ضمن دعوت مدیر و معلم خاطی توضیحات علل این رفتار را از آنها خواستار شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش فارس توضیح داده است که پس از شنیدن سخنان این معلم ادبیات فارسی که از این رفتار خود ابراز پشیمانی کرده، پرونده وی به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش فارس ارسال شده است.

در این توضیحات، ضمن اشاره به تاکیدات آموزش و پرورش بر حفظ کرامت معلم، آمده است سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان خط قرمز آموزش و پرورش بوده و بارها بر امتناع از تنبیه بدنی تاکید و چنین اقدامی مردود اعلام شده است و هیچ بهانه‌ای برای به‌کارگیری این اقدام را پذیرفته نمی‌داند و آن را رفتاری خلاف شئون اداری و تربیتی محسوب کرده و با فرد خاطی مطابق مقررات برخورد می‌کند.

کد خبر 624772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.