برزیل ۴ _ کره‌جنوبی یک/ سلسائو، بی‌رحم و ترسناک

برزیل با چهار گل کره را در هم کوبید و مقتدرانه رقیب کرواسی در یک چهارم نهایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برزیل و کره‌جنوبی از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه _ چهاردهم آذر ماه _ در استادیوم ۹۷۴ مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری چهار بر یک سلسائو خاتمه یافت.

مرحله یک هشتم نهایی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی برزیل و کره‌جنوبی

ورزشگاه: ۹۷۴، دوحه

گل‌ها: وینیسیوس جونیور (دقیقه ۷، برای برزیل) - نیمار (دقیقه ۱۳، از روی نقطه پنالتی برای برزیل) - ریچارلیسون (دقیقه ۲۹، برای برزیل) - لوکاس پاکتا (دقیقه ۳۶، برای برزیل) - پایک سئونگ هو (دقیقه ۷۶، برای کره جنوبی)

اخطار: جونگ وو یونگ (دقیقه ۴۴، از کره‌جنوبی)

اخراج: -

تیم ملی برزیل: آلیسون بکر (دقیقه ۸۱- وورتون)، ادر میلیتائو (دقیقه ۶۳- دنی آلوز)، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دانیلو (دقیقه ۷۲- برمر)، کاسمیرو، پاکتا، رافینیا، نیمار (دقیقه ۸۱- رودریگو)، وینیسیوس جونیور (دقیقه ۷۲- گابریل مارتینلی)، ریچارلیسون

سرمربی: تیته (برزیل)

تیم ملی کره‌جنوبی: کیم سئونگ گئو، کیم مون هوان، کیم مین جائه، کیم یونگ گئون، کیم جین سو (دقیقه ۴۶- هونگ چئول)، هوانگ این بئوم (دقیقه ۶۵- پایک سئونگ هوم)، جونگ وو یونگ (دقیقه ۴۶- سون جو هو)، هوانگ هی چان، لی جائه سونگ (دقیقه ۷۴- لی کانگ جین)، سون هیونگ مین، چو گوئه سئونگ (دقیقه ۸۰ - هوانگ اوی جو)

سرمربی: پائولو بنتو (پرتغال)

داور: کلمنت تورپین (فرانسه)

شرح بازی:

بازی متعادل با برتری نسبی برزیلی‌ها آغاز شد. شاگردان تیته روی نخستین حمله خود توسط رافینیا به گل رسیدند دقایقی بعد داور نقطه پنالتی را به سود برزیلی‌ها نشان داد و نیمار شوک کره‌ای‌ها را با زدن دومین گل در دقیقه سیزدهم تکمیل کرد. پس از افزایش اختلاف، شاگردان بنتو کمی به خود آمده و به نیمه زمین حریف آمدند. شوت‌های از راه دور حربه کره‌ای‌ها برای گلزنی در این مسابقه به نظر می‌رسد.

با این وجود دوباره برزیلی‌ها بودند که روی حرکت تیمی و تکنیک فردی ریچارلیسون به گل سوم خود پیش از دقیقه سی‌ام بازی دست یافتند. چند دقیقه بعد ارسال تمیز وینیسیوس و ضربه تمام‌کننده پاکتا سلسائو گل دیگری را به تور دروازه حریف شرق آسیایی چسباند. عطش شاگردان تیته بعد از گل چهارم هم فروکش نکرد اما بی‌دقتی مهاجمان و البته ایستادگی کیم سئونگ اجازه نداد گل دیگری در ۴۵ دقیقه اول به ثمر برسد.

برزیل نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کرد و خیلی زود تا آستانه گل پنجم پیش رفت. شاگردان بنتو با کنترل بازی و پاس کاری مانع از موقعیت‌سازی‌های پرتعداد سلسائو شدند. در دقیقه ۷۶ پایک سئونگ هوم که به عنوان یار تعویضی راهی میدان شده بود، توپ برگشتی روی ضربه آزاد را با والی تماشایی به گوشه دروازه برزیل فرستاد تا یکی از گل‌های خورده را جبران کرده باشد. بعد از این گل روحیه شاگردان بنتو افزایش یافت و حملات‌شان روی دروازه برزیل را ادامه دادند.

در ادامه تغییری در نتیجه ایجاد نشد تا برزیل به راحتی راهی دور یک چهارم نهایی شود.

شرح گل‌ها:

۱ - ۰ (وینیسیوس جونیور، دقیقه ۷) - رافینیا از گوشه سمت چپ محوطه کره نفوذ کرد و پاس کات بک را ارسال کرد که پس از گذر از همه، وینیسیوس دروازه را با شوتی محکم گشود.

۲ - ۰ (نیمار، دقیقه ۱۳) - نیمار ضربه پنالتی را به آرامی و در حالی که کیم سئونگ تنها نظاره‌گر بود، به سمت چپ دروازه فرستاد.

۳ - ۰ (ریچارلیسون، دقیقه ۲۹) - ریچارلیسون ابتدا با حرکات نمایشی توپ را حفظ کرد و بعد از یک و دو با هم تیمی خود، با گلر کره تک به تک شد و کیم سئونگ را برای سومین بار تسلیم خود کرد.

۴ - ۰ (لوکاس پاکتا، دقیقه ۳۶) - وینیسیوس از سمت چپ وارد محوطه کره شد و توپ را در تیر دوم و فضا خالی محوطه برای پاکتا فرستاد تا با بغل پا گل چهار را به ثمر برساند.

۴ - ۱ (پایک سئونگ هو، دقیقه ۷۶) - ضربه آزاد غیرمستقیم کره‌ای‌ها را برزیلی‌ها دور کردند اما در برگشت سئونگ هو با کنترل و والی تماشایی آلیسون بکر را مغلوب کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۷- شوت هوانگ هی چان از فاصله دور را آلیسون بکر از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱+۴۵- پاکتا روی پاس نفوذی نیمار با گلر کره تک به تک شد اما ضربه او را کیم سئونگ با بدنش دفع کرد.

دقیقه ۴+۴۵- ریچارلیسون با فرار ضد حمله برق‌آسایی را شکل داد اما شوت زمینی او را گلر کره با پا دور کرد.

دقیقه ۴۶- شوت رافینیا بعد از آنکه در راه به مدافع کره‌ای خورد، از قدرتش کاسته شد و گلر به راحتی توپ را در آغوش کشید.

دقیقه ۴۷- سون با جنگندگی توپ را در موقعیت تک به تک مال خود کرد اما ضربه فنی او را آلیسون به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۴- رافینیا با حرکات فانتزی موقعیت شوت‌زنی را در محوطه کره برای خود فراهم کرد اما سئونگ مانع از گل پنجم برزیل شد.

دقیقه ۶۲- رافینیا از زاویه بسته شوت خود را روانه دروازه کره کرد که باز هم سئونگ مقاومت کرد.

دقیقه ۶۷- هوانگ در شلوغی محوطه فرصت گشودن دروازه برزیل را داشت اما سیو آلیسون بکر این اجازه را از او گرفت.

دقیقه ۸۰- چو کیو سونگ با پاس بلند پشت مدافعین برزیل فرار کرد و اما ضربه او را بکر به کرنر فرستاد.

نکات ویژه:

* در دقیقه ۱۳ تعادل مهاجم برزیل در محوطه کره‌جنوبی برهم خورد که داور فرانسوی بی‌درنگ نقطه پنالتی را به سود زردپوشان نشان داد. 

کد خبر 624767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.