هت‌تریک لیواکوویچ در مهار ضربات پنالتی برای سومین بار در تاریخ جام‌جهانی!

دومینیک لیواکوویچ با مهار سه پنالتی در دیدار با ژاپن، به سومین گلر تاریخ تبدیل شد که در ضربات پنالتی جام‌جهانی در مهار توپ‌ها هت‌تریک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۱۸:۳۰ امشب دوشنبه چهاردهم آذر، تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و کرواسی در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره در چارچوب پنجمین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر هم قرار گرفتند و پس از پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک، این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شد. کرواسی با درخشش لیواکوویچ و مهار استثنایی سه ضربه، با پیروزی سه بر یک به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد و ژاپن پس از شگفتی‌سازی در مرحله گروهی از گردونه مسابقات حذف شد.

در ضربات پنالتی، تیم ملی کرواسی با درخشش بی‌نظیر دومینیک لیواکوویچ، گلر قرمزوسفیدهای راه‌راه، با کمترین استرس راهی مرحله بعدی شد. لیواکوویچ پنالتی‌های اول، دوم و چهارم سامورایی‌ها را مهار کرد تا با هت‌تریکش، رویای ژاپنی‌ها را به یک کابوس تبدیل کند. لیواکوویچ همچنین یک رکورد با این عملکرد به‌ثبت رساند.

هتریک لیواکوویچ در مهار ضربات‌پنالتی برای سومین‌بار در تاریخ جام‌جهانی!

فقط سه دروازه‌بان در تاریخ جام‌های جهانی موفق به مهار سه ضربه در ضربات پنالتی شده‌اند:

ریکاردو از پرتغال برابر انگلیس (۲۰۰۶)
دانیل سوباشیچ از کرواسی برابر دانمارک (۲۰۱۸)
دومینیک لیواکوویچ از کرواسی برابر ژاپن (۲۰۲۲)

گفتنی است بر اساس آمار، در شش دیدار آخر جام‌جهانی که به ضربات پنالتی کشیده شده، تیمی که ضربه دوم را زده در نهایت پیروز شده است.

کد خبر 624763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.