استفاده از گوشی همراه در هواپیما ممکن شد

با پیشرفت سفرهای هوایی و هواپیماها، پیش‌بینی می‌شود تحول بزرگی در صنعت سفرهای هوایی رخ دهد.

به گزارش ایمنا، در سال‌های گذشته، استفاده از گوشی همراه در هواپیماها عمل ممنوعی بوده است و تا حدودی افراد می‌توانستند از گوشی هوشمند خود استفاده کنند، اما به نظر می‌رسید عصر جدیدی در صنعت سفرهای هوایی در راه است که باید شاهد تحول‌هایی باشیم.

تا به امروز مسافران و خدمه پرواز باید گوشی خود را روی حالت پرواز قرار می‌دادند تا بتوانند سالم و سلامت به مقصد برسند. این امر در پروازهای طولانی برای افراد دردسرهایی داشت و مسافر باید با هزینه‌های هنگفت از شبکه وای‌فای استفاده می‌کرد.

با این حال گذشت زمان موجب روی کار آمدن فناوری‌های جدید شده است و در نتیجه به دنبال آن قوانین جدید هم روی کار می‌آیند. مسافران خطوط هوایی در اتحادیه اروپا (EU) به‌زودی می‌توانند از گوشی‌های خود به‌طور کامل در آسمان استفاده کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۸ باندهای فرکانسی خاصی را برای هواپیماها در نظر گرفت و به برخی از خدمات اجازه داد تا دسترسی به اینترنت را در هوا ارائه دهند. این سرویس هم کند بود و هم گران. تنها راه جایگزین برای مسافران این بود که دستگاه‌های خود را در حالت هواپیما قرار دهند.

با این حال، قوانین به‌زودی تغییراتی خواهد داشت. مسافران خطوط هوایی کشورهای اتحادیه اروپا در طول پرواز نیازی به قرار دادن گوشی‌های خود روی حالت هواپیما نخواهند داشت.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که تصمیم گرفته است قانون «حالت هواپیما» را حذف کند. آخرین مهلت کشورهای عضو برای در دسترس قرار دادن باندهای فرکانس ۵ جی برای هواپیماها ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ است. این بدان معناست که مردم می‌توانند از تمام ویژگی‌های گوشی خود ازجمله امکان برقراری تماس و برنامه‌های پرداده برای پخش موسیقی و ویدئو در اواسط پرواز استفاده کنند.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که سیستم جدید می‌تواند از سرعت دانلود بسیار سریع‌تر ارائه‌شده توسط ۵G استفاده کند و می‌تواند بیش از ۱۰۰ مگابیت در ثانیه باشد.

دای ویتینگهام، مدیر اجرایی کمیته ایمنی پرواز انگلیس، گفت: نگرانی وجود داشت که آنها می‌توانند با سیستم‌های کنترل پرواز خودکار تداخل داشته باشند. آنچه به تجربه دریافته‌ایم این است که خطر تداخل بسیار کم است. توصیه همیشه این بوده است که وقتی در حال پرواز هستید، دستگاه‌ها باید روی حالت هواپیما باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 624762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.