پیشرفت کشور در گرو انگیزه و فعالیت بانوان است

شهردار مشهد گفت: امام (ره) معتقد بودند که «خدمت مادر در جامعه از خدمت معلم موثرتر است». بنابراین اگر قشر بانوان آماده، باانگیزه و فعال باشند، کشور پیشرفت می‌کند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در اولین نشست صمیمی با بانوان فعال بسیجی پایگاه شهید عباس اعلمی اظهار کرد: به دو دلیل بانوان در جامعه موثرتر هستند؛ اول اینکه فعال‌اند و ازنظر جمعیتی ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و دلیل دوم این است که می‌توانند مردم جامعه را تشویق به کار یا منع از فعالیت کنند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «درود بر شما خانم‌های معظم که با نصیحت‌های خود می‌خواهید ما را به راه راست وادارید»، افزود: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی فرمودند که «در این نهضت، شما زنان معلم مردان بودید» و در جای دیگر می‌فرمایند «بانوان باید ایران را بسازند».

شهردار مشهد تصریح کرد: امام (ره) نیز معتقد هستند «خدمت مادر در جامعه از خدمت معلم موثرتر است»؛ بنابراین اگر قشر بانوان آماده، باانگیزه و فعال باشند، کشور پیشرفت می‌کند.

ارجائی خاطرنشان کرد: فعال بودن و باانگیزه بودن دو عنصر کلیدی در جامعه است و در موفقیت سازمان نقش زیادی دارد؛ بنابراین خواهشمندم همان‌گونه که تاکنون نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اید، هم‌اکنون مستحکم‌تر باشید و بدانید کجا ایستاده‌اید.

وی اضافه کرد: شهرداری نهاد صددرصد خدماتی است و ازنظر تنوع، گستردگی و کثرت خدمات قابل مقایسه با دیگر دستگاه‌ها نیست و اگر بتوانیم شهرداری چابک را در خدمت مردم قرار دهیم، ظرفیت عظیمی برای تولید سرمایه اجتماعی برای نظام فراهم کرده‌ایم.

شهردار مشهد تصریح کرد: مشهد شهر امام رضا (ع) است و اگر در این شهر کم‌کاری کنیم، مخالفان آن را پای امام معصوم می‌نویسند. البته برداشت بسیاری از زائران خارجی از ایران، شهر مشهد است.

کد خبر 624756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.