راه‌اندازی جعبه ابزاری برای تقویت تاب‌آوری شهرها

مجمع جهانی اقتصاد جهت تقویت تاب‌آوری شهرها به راه‌اندازی جعبه ابزار راهکارها می‌پردازد که شامل بیش از ۳۰۰ مطالعه موردی از بیش از ۱۵۰ شهر است و کاربران بر اساس اولویت‌های استراتژیک هر شهر به راه‌حل‌ها دسترسی دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در جلسه‌ای درباره ساختمان‌ها و شهرهای بدون کربن در کنوانسیون تغییرات آب و هوایی (Cop27) اعلام شد که مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، با مشارکت چهار سازمان پیشرو، جعبه ابزاری (مجموعه‌ای از راهکارها) را برای کمک به شهرها در سنجش کربن‌زدایی و تاب‌آوری شهری راه‌اندازی می‌کند. این گروه با هم به ترویج و به اشتراک‌گذاری نمونه‌های موفق با برنامه‌ریزان شهر در سراسر جهان ادامه خواهند داد.

کریستن پانرالی (Kristen Panerali)، رئیس برنامه انرژی، مواد، زیرساخت‌ها، انرژی پاک، برق‌رسانی و شهرهای بدون کربن مجمع جهانی اقتصاد در این رابطه گفت: "برای اکوسیستم‌های شهری، راه‌حل‌ها و نوآوری‌های مورد نیاز برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از قبل وجود دارد. ما می‌دانیم که برای تغییر مسیر تغییرات اقلیمی، اکوسیستم‌های شهری و اقتصاد باید بسیار کارآمدتر، الکتریکی و دایره‌ای شوند."

وی افزود: جعبه ابزار حاوی الهاماتی از سراسر جهان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است و در عین حال توسعه اقتصادی، ایجاد شغل و بهبود کیفیت هوا را نیز تقویت می‌کند.

جعبه ابزار راه‌حل‌ها شامل بیش از ۳۰۰ مطالعه موردی است که از بیش از ۱۵۰ شهر گرفته شده است که کاربران خود را قادر می‌سازد از طریق جست‌وجوی متناسب با اولویت‌های برنامه‌ریزی استراتژیک هر شهر و همچنین ویژگی‌های خاص از جمله سلامت شبکه برق، تراکم جمعیت و سطح درآمد به راه‌حل‌ها دسترسی داشته باشند. این مجموعه همچنین دارای اطلاعات و نمونه‌های اثبات شده است که منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین پیشبرد توسعه اقتصادی، ایجاد شغل و بهبود سلامت انسان از طریق کیفیت بهتر هوا و آب می‌شود.

جعبه ابزار به گونه‌ای طراحی شده است که هم‌زمان با فرایند دوره‌های فشرده شهری کار کند؛ این دوره‌ها مجموعه کارگاهی ساختاریافته هستند که کسب‌وکار محلی و رهبران شهر را برای شناسایی مسیرها و همکاری‌های جدید گرد هم می‌آورد. هدف این دوره‌ها تقویت همکاری عمومی و خصوصی با ایجاد ائتلافی از ذی‌نفعان منطقه‌ای است که می‌توانند پس از پایان کارگاه‌های فشرده پروژه‌ها را در هر شهر اجرا کنند.

مأموریت برنامه شهرهای کربن‌صفر مجمع جهانی اقتصاد، تسریع کربن‌زدایی و تاب‌آوری شهری با برجسته کردن راه‌حل‌های اثبات شده و تقویت همکاری عمومی و خصوصی بین برنامه‌ریزان شهر است. هدف این برنامه ایجاد تحول به سمت صفر خالص از طریق بهره‌وری انرژی، برق‌رسانی پاک و گردش منابع، با استفاده از راه‌حل‌های یکپارچه در انرژی، حمل‌ونقل و محیط ساخته شده است.

کد خبر 624747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.