نگاه ملی و فراملی بر جشنواره فیلم کودک و نوجوان حاکم شود

شهردار اصفهان گفت: اگرچه در لوای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، شهر اصفهان نیز بهره‌مند خواهد شد، اما باید تدابیری از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان اندیشیده شود تا یک نگاه فراشهری، فرا استانی، ملی و فراملی بر این جشنواره حاکم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز دوشنبه _چهاردهم آذرماه_ در مراسم امضای تفاهم‌نامه جشنواره فیلم کودک و نوجوان با بنیاد سینمایی فارابی اظهار کرد: ضمن احترام به تعلق خاطر به شهر اصفهان، باید بدانیم که ما در قبال جشنواره فیلم کودک و نوجوان رسالت ملی و فراملی بر دوش داریم.

وی با بیان اینکه ما زمانی از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان خوشحال خواهیم بود که تمام کودکان ایران و جهان منتظر برگزاری بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی در عرصه کودک یعنی جشنواره فیلم کودک و نوجوان باشند، گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید همچون جام‌جهانی مخاطبان چشم‌انتظار داشته باشد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اگرچه در لوای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، شهر اصفهان نیز بهره‌مند خواهد شد، اما باید تدابیری از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان اندیشیده شود تا یک نگاه فراشهری، فرا استانی، ملی و فراملی بر این جشنواره حاکم شود.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری ۳۵ دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان، امروز باید به بلوغی برسیم که عده‌ای از کودکان در سراسر جهان و ایران برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان لحظه‌شماری کنند.

قاسم‌زاده کلید واژگان اصلی این رخداد فرهنگی را جشنواره فیلم کودک و نوجوان دانست و تصریح کرد: واژه شهر اصفهان می‌تواند به‌عنوان یک شتاب‌دهنده در این عرصه عمل کند؛ زیرا شهر اصفهان هویت‌های تاریخی، فرهنگی و شناختی در جهان دارد.

وی با بیان اینکه اگرچه شهرداری اصفهان سهام‌دار صندوق حمایت از فیلم کودک و نوجوان خواهد بود، گفت: باید یک نگاه ملی و فراملی در این بخش داشت و در قبال تمام فیلم‌سازان کودک و نوجوان در عرصه ملی نقش حمایتی ایفا کنیم.

شهردار اصفهان با تاکید دوباره بر اینکه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای شهر بزرگ اصفهان ارزش افزوده خواهد داشت، گفت: باید سلسله برنامه‌ریزی‌هایی کرد که پس از ۳۵ سال برگزاری موفق جشنواره فیلم کودک و نوجوان، به‌تدریج این جشنواره به جایگاه خاص خود در عرصه بین‌المللی دست یابد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید به چنان جایگاهی دست یابد که دغدغه، عشق و اتفاق مورد انتظار کودکان و فیلم‌سازان جهان باشد.

قاسم‌زاده با اشاره به تأخیر یک‌ساله در برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال جاری گفت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره با قوت بیشتر در سال آینده، شاهد پر شدن سالن‌های سینما و پرشورتر شدن جشنواره فیلم کودک و نوجوان باشیم.

کد خبر 624732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.