مراکش_اسپانیا/جادوی آفریقا در کمین ماتادورها

تیم‌های ملی اسپانیا و مراکش در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال مراکش و اسپانیا امروز _سه‌شنبه پانزدهم آذرماه_ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.

نبرد مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی میان مراکش و اسپانیا برگزار می‌شود که لاروخا در گروه E دوم شد تا با رقیب آفریقایی خود که کرواسی و بلژیک را شکست داده و در گروه F اول شده، مسابقه دهد.

آمار و ارقام (از تقابل‌ها تا آمار تیمی)

تیم‌های ملی اسپانیا و مراکش پیش از این در جام جهانی ۲۰۱۸ برابر یکدیگر قرار گرفتند که در آن مسابقه بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید. ای سکو و آسپاس در آن مسابقه برای اسپانیا گلزنی کرده‌اند و بوتایب به همراه النصیری دو گل مراکش را زدند.

نمایندگان آفریقا در آن مسابقه نیز تنها در حالت تدافعی قرار داشتند و دو بار به سمت دروازه اسپانیا شوت زدند که هر دو گل تبدیل به گل شد. اسپانیا نیز مانند همیشه بازی مالکانه خود را به رخ کشید اما با گل دقیقه ۹۰+۱ توانست به تساوی دست یابد.

اسپانیا در جام جهانی قبلی خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت و در مرحله یک هشتم نهایی برابر روسیه نتیجه را واگذار کرد. آخرین باری که اسپانیا از این مرحله صعود کرد به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد که در نهایت لاروخا به عنوان قهرمانی دست یافت.

یوسف النصیری امیدوار است تا در این دوره از رقابت‌های جام جهانی به اولین بازیکن مراکش تبدیل شود که سه گل در جام جهانی به ثمر می‌رساند.

مراکش_اسپانیا/جادوی آفریقا در کمین ماتادورها

مراکش به دنبال تاریخ‌سازی ملی و قاره‌ای در رقابت جهانی

در شرایطی که نسل طلایی بلژیک ضعیف عمل کرد و کرواسی نایب قهرمان سال ۲۰۱۸ نیز در حملات و تهاجم به سمت دروازه رقبا مشکل داشت، مراکش توانست به خوبی از نقطه ضعف حریفانش استفاده کند و با هفت امتیاز از ۹ امتیاز در گروه F به مقام اول برسد. حتی تساوی بدون گل مراکش مقابل کرواسی نیز تمجیدهای فراوانی را برای شاگردان ولید رگراگی به همراه داشت.

این دومین باری است که تیم ملی مراکش موفق شده از گروه خود صعود کند و به مرحله یک هشتم نهایی برسد. پیش از این نماینده آفریقا موفق شده بود در سال ۱۹۸۶ از گروه خودش صعود کند اما در همان مرحله اول حذفی متحمل شکست شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مردان رگراگی اکنون بر موج هشت بازی بدون شکست در تمام رقابت‌ها سوار شده‌اند. نقطه قوت مراکش این است که در هشت بازی اخیر آن‌ها تنها دو گل دریافت کرده‌اند و می‌خواهند اولین تیم مراکش باشند که به یک چهارم نهایی جام جهانی می‌رسد.

همچنین رکورد بزرگ دیگری نیز در دسترس مراکش است که می‌تواند شکسته شود. آن‌ها در صورت پیروزی برابر اسپانیا می‌توانند به رکورد چهار بازی بدون شکست در جام جهانی دست یابند که پیش از این توسط تیم کامرون بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰ به ثبت رسیده است.

مراکش_اسپانیا/جادوی آفریقا در کمین ماتادورها

تسلیم صدرنشینی به ژاپن موهبتی برای اسپانیا

تیم ملی اسپانیا نیز در حالی به مرحله یک هشتم نهایی رسیده است که در روز آخر صدرنشینی را از دست داد. شاگردان انریکه در گروه سختی قرار داشتند و با تیم‌های آلمان، ژاپن و کاستاریکا دیدار کردند.

پیروزی هفت بر صفر در دیدار نخست جام جهانی برابر کاستاریکا باعث شد تا انتظارات از اسپانیا بالا رود و بسیاری تصور کنند که این تیم کار ساده‌ای در سایر بازی‌هایش در جام جهانی خواهد داشت؛ به خصوص اینکه آلمان نیز در دیدار اول خود برابر ژاپن با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

گروه اسپانیا تا آخرین لحظه پر از اتفاق و لحظات حساس بود و حتی لاروخا که کاستاریکا را درهم کوبیده بود، در بازی آخر برابر ژاپن ممکن بود جایش را به رقیب آمریکای جنوبی بدهد و از صعود بازبماند.

اسپانیا در دیدار دومش برابر آلمان به تساوی رضایت داد و برابر ژاپن نیز شکست خورد تا در نهایت سامورایی‌ها به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شوند و آلمان که یکی از مدعی‌های قهرمانی پیش از شروع جام بود، برای دومین بار متوالی در مرحله گروهی از رقابت‌ها کنار برود.

اگر لاروخا در مرحله گروهی مقام اول را به دست می‌آورد، در مرحله حذفی می‌بایست به مصاف کرواسی می‌رفت. رقبای احتمالی بعدی اسپانیا نیز در این بخش از مرحله حذفی کمی سخت‌تر بودند و شاید کسب عنوان دومی یک توفیق اجباری برای این کشور به حساب بیاید.

اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ از رقابت‌ها کنار رفت اما تاکنون هرگز در این مرحله از رقابت‌ها شکست متوالی را تجربه نکرده و به همین علت، امید زیادی دارد که برابر مراکش به پیروزی برسد.

مراکش_اسپانیا/جادوی آفریقا در کمین ماتادورها

بررسی مسائل تاکتیکی مراکش و اسپانیا

یک چیز درباره بازی مراکش و اسپانیا قطعی به نظر می‌رسد و آن، مالکیت بیشتر اسپانیا در طول مسابقه است. تیم ملی اسپانیا ۲۴۸۹ پاس در مرحله گروهی خود ارسال کرده که بیشترین تعداد پاس آن‌ها در یک تورنمنت در تاریخ از سال ۱۹۶۶ به حساب می‌آید.

نکته جالب‌تر اینکه تعداد پاس‌های لاروخا در دیدار برابر ژاپن به عدد ۹۶۹ رسید که یک رکورد منحصربه‌فرد برای تیم بازنده میدان در تاریخ جام جهانی به حساب می‌آید. ژاپن با داشتن ۱۷.۷ درصد مالکیت توپ در بازی برابر اسپانیا، کمترین مالکیت توپ در تاریخ جام جهانی برای یک تیم پیروز را به دست آورده است.

تیم لوئیز انریکه چه ببرد و چه ببازد، دوست دارد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشته باشد و در سرتاسر زمین پاس‌کاری کند. گاوی یکی از بازیکنانی است که علی رغم سن کم، نقش مهمی در بازی اسپانیا دارد و قرار گرفتن او در کنار پدری می‌تواند برگ برنده خط میانی بارسایی لاروخا باشد.

در نوک پیکان حمله، آلوارو موراتا در جام جهانی ارزش‌هایش را ثابت کرده و نشان داده است که در روزهای خوبش می‌تواند یک مهاجم بسیار خطرناک باشد. او امید اصلی اسپانیا برای گلزنی برابر مراکش خواهد بود، با این حال تردیدی وجود ندارد که انریکه وظیفه گلزنی را به همه بازیکنان تیمش محول می‌کند و فقط منتظر درخشش موراتا نمی‌ماند.

مراکش نیز برای دومین بار در مرحله حذفی جام جهانی حضور دارد و امیدوار است بالاخره تاریخ را به سود خودش بنویسد. پس از پیروزی دو بر یک مراکش مقابل کانادا و کسب صدرنشینی در گروه F، ولید رگراگی از بازیکنان تیمش خواست تا هدف بالایی داشته باشند و حتی چشم به قهرمانی در جام جهانی دارد!

در حالی که رومن سایس و نایف آگورد احتمالاً در خط دفاعی مراکش وظیفه صیانت از دروازه خود را دارند، حکیم زیاش می‌تواند مهره اصلی خط حمله باشد. وی بیش از هر بازیکن مراکش در جام جهانی پاس‌های بیشتری به محوطه جریمه (۱۷) داده و بیشترین خلق موقعیت را داشته است (۴).

فرم بازی‌های اخیر و ترکیب احتمالی

مراکش در جام جهانی دو پیروزی و یک تساوی کسب کرده است. آن‌ها همچنین در شش بازی اخیر خود در همه مسابقات چهار پیروزی و دو تساوی به دست آورده‌اند.

تیم ملی اسپانیا نیز یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کسب کرده و در شش بازی اخیر خود در تمامی مسابقات نیز، سه پیروزی به همراه دو شکست و یک تساوی داشته است.

ترکیب اصلی احتمالی مراکش:
بونو؛ حکیمی، سایس، آگورد، مزروعی; اوناهی، امربات، صهیری; زیئچ، انسیری، بوفل

ترکیب احتمالی اصلی اسپانیا:
سیمون؛ کارواخال، رودری، لاپورته، آلبا؛ پدری، بوسکتس، گاوی؛ تورس، موراتا، اولمو

کد خبر 624731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.