تعداد گوشی‌های اپل ۲۰ درصد کاهش یافت

‌به‌دلیل قرنطینه کرونا و اعتراض‌ها در سراسر چین، خرید گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرومکس کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، بر اساس گزارش مینگ چی‌کو، تحلیلگر معتبر اپل، این شرکت قرار است شمار گوشی‌هایی را که قرار بود ارسال کند، ۲۰ درصد کاهش دهد.

این گزارش جدید تاکنون موجب نگرانی از میزان موجودی گوشی جدید اپل شده بود. این شرکت ممکن است ۱۵ تا ۲۰ میلیون گوشی نسبت‌به تعداد موردانتظار کم بیاورد. این برخلاف گزارش‌های قبلی مبنی بر این است که اپل شش میلیون واحد کم دارد.

خرید آیفون ۱۴ پرو و پرومکس دشوار است و انتظار می‌رود این کمبود موجودی تا بعد از کریسمس نیز ادامه یابد. گزارش جدید نشان می‌دهد این موضوع می‌تواند حتی مدت بیشتری ادامه پیدا کند، حتی اگر این کمبودها رفع شود. اپل در حالی دچار این مشکلات شده است که علت آن‌ها، برقراری قرنطینه سراسری کرونایی و سپس اعتراض به این محدودیت‌ها در چین است.

مشکلات اولیه وقتی شروع شد که قوانین سختگیرانه قرنطینه در سراسر چین اعمال شد و بر کارخانه تحت مدیریت فاکس کان، شرکت تامین‌کننده اپل، اثر گذاشت. اپل سپس هشدار داد مشتریان باید بیش از حد معمول منتظر آیفون ۱۴ پرو بمانند. پس از شروع اعتراض‌ها به برقراری قرنطینه سراسری در سرتاسر چین مشکلات تازه‌ای پدیدار شده است.

اپل درباره این کمبود اظهار نظری نکرده است، اما گفته درگیر اعتراض‌های در حال وقوع است. اپل در بیانیه هفته پیش خود اعلام کرد که اعضای تیم اپل در فاکس کان، کارخانه تامین محصولات در ژنگژو، در میدان حضور دارند. «داریم شرایط را بررسی می‌کنیم و با فاکس کان همکاری نزدیک داریم تا از رسیدگی به دغدغه‌های کارکنان مطمئن شویم.»

این گزارش جدید نشان می‌دهد ممکن است مشکلات در موجودی گوشی‌ها باعث شود بسیاری از مردم به جای آنکه تا سال آینده صبر کنند تا موجودی بیشتر شود، خیلی ساده تصمیم به نخریدن آیفون بگیرند.

کد خبر 624714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.