سامانه هوشمند اطلاع‌رسانی در پایانه کاوه رونمایی می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: در هفته حمل‌ونقل، فاز نخست سامانه هوشمندسازی به‌نام سامانه «اطلاع‌رسانی» رونمایی و در پایانه کاوه به عنوان پایانه شاخص اصفهان به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هوشمندسازی سازمان پایانه‌ها، اظهار کرد: هوشمندسازی تعاریف مختلفی دارد و سازمان پایانه‌ها در موضوع اینترنت، سیستم تأسیسات، سیستم اطفای حریق، توجه به پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و سیستم گرمایش در راستای هوشمندسازی خدمات خوبی انجام داده است.

وی افزود: در پایانه‌ها همچون مجموعه هواپیمایی کشور سفرها به صورت آنلاین روی مانیتور نمایش داده می‌شود و تأخیر اتوبوس‌ها به اطلاع مسافران می‌رسد، اما در بحران‌های اخیر به دلیل اختلالات اینترنت و نفوذ شبکه‌های معاند دسترسی‌ها به طور موقت قطع شده است تا امنیت کامل شبکه برقرار شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین اقدامی که برای هوشمندسازی به نظر می‌آید، صدور بلیت آنلاین است، در حالی که این خدمت در حوزه اختیارات شرکت‌های مسافربری، اتوبوسرانی و حمل‌ونقل جاده‌ای است و برای سازمان پایانه‌ها شرح وظیفه نشده است.

وی تصریح کرد: در هفته حمل‌ونقل فاز نخست سامانه هوشمندسازی به‌نام سامانه «اطلاع‌رسانی» رونمایی و در پایانه کاوه به عنوان پایانه شاخص اصفهان به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

توکلی با بیان اینکه اصفهان دارای پنج پایانه شامل کاوه، صفه، جی، صمدیه و زاینده‌رود است، تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از مسافرت‌ها به صورت زمینی انجام می‌شود که با توجه به نیازسنجی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته در این سازمان به این نتیجه رسیدیم که تعداد زیادی از مسافران به دلیل ناآشنا بودن از مراکز تفریحی و گردشگری شهر از لذت گشت‌وگذار محروم می‌مانند، لذا این سامانه به راحتی و با یک جست‌وجوی ساده امکان دسترسی مسافر به فضای گردشگری، تاریخی و مذهبی اصفهان را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: سامانه اطلاع‌رسانی بدون اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای داخلی تمام امکانات تعریف شده در این پایانه را در اختیار مسافران قرار می‌دهد، همچنین از دیگر خدمات ارائه شده در این سامانه قرارگیری لینک‌های مربوط به شرکت‌های مسافربری و خدمات سفر آنها است که می‌تواند کمک بزرگی برای مسافران باشد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: گام بعدی در راستای هوشمندسازی مربوط به به‌روزرسانی و هوشمندسازی تأسیسات و اتصال آنها به شبکه اینترنت است که در این خصوص همکاری و استفاده از ظرفیت موجود در سایر سازمان‌های شهرداری لازم است.

کد خبر 624678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.