برای ساخت مسکن با انبوه‌سازان تفاهم کنید

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی برای فعال‌سازی و اجرای طرح ساخت چهارمیلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم توسط وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، همکاری و تفاهم با بخش خصوصی و انبوه‌سازان است.

حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی برای فعال‌سازی و اجرای طرح ساخت چهارمیلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم توسط وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، همکاری و تفاهم با بخش خصوصی و انبوه‌سازان است.

وی افزود: همکاری مؤثر مجموعه حرفه‌ای‌ساز با وزارت راه‌وشهرسازی می‌تواند این پروژه بزرگ ملی را راه‌اندازی کند. این اتفاق در مسکن مهر نیز افتاد. در زمان سعیدی‌کیا به مدت دو سال مسکن مهر هیچ پیشرفتی نداشت اما با ورود نیکزاد و شروع همکاری با انبوه‌سازان، این پروژه فعال شد. صرف‌نظر از مسائلی که مسکن مهر داشت، اجرای آن توسط انبوه‌سازان کلید خورد.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران گفت: با روند فعلی این طرح به نتیجه نمی‌رسد زیرا بروکراسی اداری حاکم بر دستگاه‌های اجرایی اجازه نمی‌دهد کار به سرعت و با شرایط مطلوب پیش رود؛ اگر وزیر جدید این پروژه را به صورت مشارکتی با انبوه‌سازان پیش ببرد، می‌تواند آن را فعال و راه‌اندازی کند.

محتشم اضافه کرد: براساس قانون مصوب مجلس، در صورت شکل‌گیری همکاری بخش خصوصی و دولت، می‌توان به اجرایی شدن مسکن ملی امیدوار بود.

وی تصریح کرد: وزارت راه حوزه بسیار گسترده‌ای دارد و لازم است بخش‌های مختلف آن جدا از حوزه مسکن فعالیت کند. به نظر می‌رسد اگر این وزارتخانه تفکیک شود و همچون سابق فعالیت کند، کارایی بیشتری خواهد داشت.

کد خبر 624677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.