۳۵۰ امامزاده اصفهان میزبان «سوگواره یاس نبوی»

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری طرح «سوگواره یاس نبوی» در ۳۵۰ بقعه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولی‌الله روان امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برپایی مراسم «سوگواره یاس نبوی» در ۳۵۰ بقعه استان اصفهان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مراسم فاطمیه اول از امروز چهاردهم آغاز و تا جمعه هجدهم آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مراسم فاطمیه دوم نیز از چهارم تا هشتم دی‌ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: مراسم ویژه روز شهادت نیز روز سه‌شنبه ششم دی‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور از ساعت ۹ تا ۱۲ در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان فضاسازی بقاع متبرکه، نصب تابلوهای نمایشگاهی، سیاه‌پوش کردن بقاع، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و هماهنگی با هیئت‌های مذهبی را از برنامه‌های در دستور کار برای این ایام دانست و تصریح کرد: کاروان سوگواره یاس نبوی نیز با همکاری بقاع شاخص در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه نیز از برنامه‌هایی است که مد نظر قرار گرفته، گفت: سخنرانان مراسم سوگواره یاس نبوی در سخنرانی‌های خود به دفاع از حریم ولایت و تبیین اهداف دشمن در اغتشاشات خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روان، ادامه داد: ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بانوان از برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان استان اصفهان با همکاری پزشکان متخصص برگزار می‌شود، مانور سلامت ویژه بانوان نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اعزام ۴۰ مبلغ از قم برای برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان اصفهان، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ مبلغ بومی نیز به امامزادگان اعزام خواهد شد.

کد خبر 624652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.