شرایط سخت پیش روی وزیر راه‌وشهرسازی/ لزوم تفکیک وزارتخانه

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: هر فردی که در آینده متصدی وزارت راه‌وشهرسازی شود، با شرایط بسیار سختی که بر این وزارتخانه حاکم است، مواجه خواهد شد. شاید انتزاع این وزارتخانه بتواند شرایط حوزه مسکن و شهرسازی و حوزه حمل‌ونقل را در آینده بهبود ببخشد.

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در هیچ‌یک از حوزه‌های راه، حمل‌ونقل و مسکن، شرایط مناسبی نداریم که ناشی از سیاست‌هایی است که ۱۲ سال گذشته اعمال شده است. با ادغام این دو وزارتخانه نتوانستیم شرایط مناسبی در این حوزه‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: هر فردی که در آینده متصدی وزارت راه و شهرسازی شود، با شرایط بسیار سختی که بر این وزارتخانه حاکم است، مواجه خواهد شد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: کارشناسان بارها به این مسئله اشاره کرده‌اند که لازم است مجلس شورای اسلامی و دولت مجدداً درباره جداسازی وزارت راه‌وشهرسازی ارزیابی کند. شاید انتزاع این وزارتخانه بتواند شرایط حوزه مسکن و شهرسازی و حوزه حمل و نقل را در آینده بهبود ببخشد.

پورحاجت اضافه کرد: پس از گذشت ۱۲ سال از ادغام این دو وزارتخانه نتوانسته‌ایم به اهداف برنامه‌های توسعه در حوزه‌های عمران، حمل و نقل و مسکن و شهرسازی دست یابیم. به نظر می‌رسد تعدد ماموریت‌هایی که برای این وزارتخانه زیربنایی بزرگ در نظر گرفته‌اند منجر به به تعویق افتادن عمران و آبادانی کشور شده است.

وی تصریح کرد: بذرپاش یا شخص دیگری که مورد تأیید نماینده‌های مجلس باشد، شرایط بسیار سختی در این وزارتخانه خواهد داشت، زیرا مأموریت‌های متعددی را در پیش رو دارد.

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: باید فکری برای وزارت راه‌وشهرسازی در زمینه سیاست‌گذاری‌های کلان یا انتزاع این وزارتخانه شود. امید به اینکه با انتخاب وزیر جدید اتفاق ویژه‌ای در این حوزه بیفتد وجود ندارد.

کد خبر 624651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.