لزوم تأمین منابع مالی برای آزادسازی گلوگاه‌های منطقه ۳

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تأمین منابع مالی برای آزادسازی گلوگاه‌های منطقه سه اصفهان، گفت: نیاز جدی منطقه سه شهرداری در حوزه حمل‌ونقل، تأمین منابع مالی برای آزادسازی ایستگاه‌ها و تکمیل خط دو مترو است، زیرا به لحاظ حجم تردد و ترافیک سنگین خودرو جزو نقاط اصلی شهر محسوب می‌شود.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه منطقه سه بافت اصیل، تاریخی و سنتی شهر اصفهان را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: این منطقه از لحاظ کالبدی و فرهنگی سابقه ارزشمندی دارد و جزو میراث ناملموس شهر اصفهان محسوب می‌شود.

وی افزود: فعالیت در این منطقه با جمع قابل توجه نخبگان در اقشار مختلف از جمله گروه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علما و چهره‌های مؤثر در انقلاب اسلامی، فضا را برای فعالیت سخت‌تر می‌کند، زیرا نظارت نخبگان همواره بر فعالیت مجموعه وجود داشته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وجود بافت تاریخی، سنتی، قدیمی و فرسوده منطقه کار توسعه عمرانی را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است، اما در مقابل آن ظرفیت نخبگانی، تاریخ و هویت دیرینه این منطقه ظرفیت‌های خوبی را برای ایجاد ارزش افزوده و سرمایه‌گذاری فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: معتقدیم توسعه بستر ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در بافت سنتی، متمرکز و پرتراکم از لحاظ جمعیت بر کیفیت زندگی شهروندان تأثیرگذار خواهد بود.

صالحی با اشاره به ظرفیت حمل‌ونقل و احداث خط دو مترو در منطقه سه شهرداری اصفهان و تاکید بر تأمین منابع مالی برای آزادسازی گلوگاه‌های این منطقه، افزود: نیاز جدی این منطقه در حوزه حمل‌ونقل تأمین منابع مالی برای آزادسازی ایستگاه‌ها و تکمیل خط دو مترو است، زیرا به لحاظ حجم تردد و ترافیک سنگین خودرو، جزو نقاط اصلی شهر محسوب می‌شود.

وی گفت: با توجه به استعداد گردشگری که در این منطقه وجود دارد، ایده‌ها و خلاقیت‌های متناسب با این شرایط کالبدی و جغرافیای انسانی در منطقه می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای ایجاد کند تا در زمینه درآمدهای گردشگری گام بزرگی برداشته شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مجوزهای قانونی لازم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری فراهم شده است و با توجه به این ظرفیت‌های ارزشمند، می‌توانیم الگوی توسعه منطقه سه را توجه به موضوعات گردشگری بدانیم تا علاوه بر اصلاح شرایط محیطی و زندگی شهروندان فضای متفاوتی برای گردشگران ایجاد شود و به لحاظ اقتصادی نیز برای ساکنان منطقه برکات فراوانی به همراه داشته باشد.

کد خبر 624628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.