پاسخگویی به حوادث در شیراز با پیچیدگی‌های خاصی روبه‌رو است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: پاسخ‌گویی به حوادث و امدادرسانی در حریق‌های این کلانشهر با پیچیدگی‌های خاصی روبه‌رو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد هادی امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های هشت ماه گذشته سازمان آتش‌نشانی، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز مهم‌ترین رکن مقابله با آتش‌سوزی و حوادث شهری است.

وی ادامه داد: پاسخ‌گویی به حوادث و امدادرسانی در حریق‌های این کلانشهر با پیچیدگی‌های خاصی روبه‌رو است و وظایف سازمانی همچون آتش‌نشانی با دو حوزه اداری و عملیاتی و ۷۰۰ نیرو تنها به مبارزه با حریق خلاصه نمی‌شود و رسیدگی به تمام امور ایمنی شهری، پیشگیری از مخاطرات و پوشش انواع حوادث در سطح شهر را در بر می‌گیرد، بنابراین لازمه واکنش اثر گذاری یک آتش‌نشان، توجه ویژه به آموزش، آمادگی جسمانی و در نهایت موفقیت در یک کار تیمی خواهد بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز با اشاره به عملیات‌های شاخص در هشت ماهه سال ۱۴۰۱، گفت: در طول هشت ماه گذشته آتش‌نشانان در چندین حادثه مهم از جمله بازار وکیل، مجتمع زیتون و انبار خیابان انوری با حضور به موقع توانستند از حوادثی جلوگیری کنند که هر کدام ظرفیت تبدیل به یک پلاسکو را داشت و حتی در نمونه مشابه آن در سال ۹۸ در یک کلان‌شهر کشور ۱۴۰ مغازه در آتش سوخت.

وی تصریح کرد: عملکرد موفق سازمان در ایجاد انگیزه کارکنان و اصلاح حقوق و دستمزد آتش‌نشانان با همکاری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، برگزاری دوره‌های تخصصی، اقدام به پیگیری مجدانه جهت راه‌اندازی دانشگاه علوم فنون آتش‌نشانی و استفاده از ظرفیت نیروهای باتجربه و در شرف بازنشستگی، ارتقای آمادگی جسمانی و تجهیزات ورزشی و آموزش‌های گسترده عمومی از جمله مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قانع افزود: با توجه به ارتقای سطح دانش و آمادگی جسمانی آتش‌نشانان به ویژه با افزایش ۳۰۰ درصدی فضاهای ورزشی آتش‌نشانان شیرازی موفق به کسب مقامات استانی، کشوری و حتی مدال طلای جهان شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات شیراز اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی با توجه ویژه به ساختار و سازمان پس از تدوین سند طرح جامع اطفای حریق برنامه محور و با چشم‌ انداز ۲۰ ساله به بازسازی و بهسازی, هفت ایستگاه عملیاتی، احداث چهار ایستگاه جدید و پیش‌بینی و ساخت چهار فضای رفاهی و آموزشی اقدام کرده است.

کد خبر 624589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.