ادارات و نهادهای دولتی در اجرای طرح تفکیک زباله همکاری کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: از ادارات و نهادهای دولتی درخواست می‌شود به طرح تفکیک زباله از مبدا بپیوندند تا منابع طبیعی و محیط زیست حفظ و صنعت مهم بازیافت شکوفا شود.

مسعود رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سه شرکت دانش‌بنیان در حوزه پسماند در کلان‌شهر مشهد فعال است و ادارات می‌توانند از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند شوند. این سه شرکت دانش‌بنیان در زمینه تفکیک زباله خشک به ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهند.

وی افزود: درحال‌حاضر پسماندهای خشک ادارات و نهادها همراه با زباله دفن می‌شود درحالی‌که می‌توان آن را به چرخه دوباره مصرف بازگرداند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی از خدمات این شرکت‌ها، کارکنان ادارات و سازمان‌های شهرداری باید یکی از اپلیکیشن‌های مربوط به بازیافت آنلاین (بازیست، بهروب و اکو) را روی تلفن همراه خود نصب کنند.

رضوی تصریح کرد: موضوع مدیریت سبز در جشنواره‌های ارزیابی ادارات یکی از شاخص‌های اساسی است؛ از تمام مدیران نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی درخواست می‌کنیم نگاه ویژه‌ای به مدیریت پسماند داشته باشند تا تفکیک زباله از مبدا در بین کارکنان دولتی و خانواده‌های آن‌ها گسترش یابد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از ادارات همکاری خوبی با سازمان مدیریت پسماند و سیستم جمع‌آوری هوشمند پسماندهای بازیافتی داشته‌اند، گفت: بیشترین میزان همکاری مربوط به ساختمان شرکت گاز استان خراسان رضوی، شرکت آب‌وفاضلاب، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان امور مالیاتی استان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: هر چقدر برای تحقق تفکیک از مبدا تلاش کنیم، زباله کمتری دفن، منابع طبیعی و محیط زیست حفظ، اشتغال پایدار ایجاد و صنعت مهم بازیافت شکوفا می‌شود.

کد خبر 624580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.