رکوردشکنی ستاره‌های سه‌شیرها در نیمه اول دیدار انگلیس - سنگال

در نیمه اول دیدار تیم‌های ملی انگلیس و سنگال، جردن هندرسون، جود بلینگهام و هری کین با به‌ثمر رساندن گل و دادن پاس گل، رکوردهای جدیدی در تاریخ سه‌شیرها به‌ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۲۲:۳۰ امشب یکشنبه سیزدهم آذر، تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و سنگال در ورزشگاه البیت شهر الخور در چارچوب چهارمین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر هم قرار گرفتند و در نیمه اول، انگلیس موفق شد با برتری دو بر صفر سنگال را شکست دهد.

گل نخست سه‌شیرها توسط جردن هندرسون در دقیقه ۳۸ به‌ثمر رسید؛ گلی که منجر به خلق چند رکورد جدید شد و جردن هندرسون را با ۳۲ سال و ۱۷۰ روز سن، به دومین گل‌زن مسن تاریخ انگلیس در جام‌جهانی تبدیل کرد. تام فینی در جام‌جهانی ۱۹۵۸ با ۳۶ سال و ۶۴ روز بالاتر از هندرسون، مسن‌ترین گل‌زن تاریخ انگلیس در جام‌جهانی به‌شمار می‌رود.

هندرسون همچنین سه گل ملی انگلیس در کارنامه دارد که دو گل را در مراحل حذفی تورنمنت‌های مهم به‌ثمر رسانده است. هندرسون علاوه بر گل‌زنی در بازی امشب مقابل سنگال، در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ مقابل اوکراین نیز گل‌زنی کرده بود.

علاوه بر هندرسون، جود بلینگهام با ۱۹ سال و ۱۵۸ روز سن، از سال ۱۹۶۶ تاکنون به جوان‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس در جام‌جهانی تبدیل شد که پاس گل می‌دهد.

هری کین، مهاجم تیم ملی انگلیس، هم با زدن گل دوم برای سه‌شیرها و نخستین گلش در جام‌جهانی ۲۰۲۲، به ۵۲ گل ملی رسید و با عبور از الن وایت (۵۰ گل)، دومین گل‌زن برتر تاریخ انگلیس شد و اکنون یک گل تا رسیدن به وین رونی و سپس تبدیل شدن به بهترین گل‌زن تاریخ انگلیس فاصله دارد.

کد خبر 624549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.