برخی نگرش‌ها به روابط عمومی علمی نیست

رئیس مرکز آموزش علمی‌وکاربردی سازمان همیاری شهرداری اصفهان گفت: بعضی از نگرش‌ها به روابط عمومی از روی احساس نیاز، عینی، واقعی و علمی نیست بلکه از روی نبود شناخت کافی نسبت به روابط عمومی، اغراض سیاسی و شخصی است.

بهرام زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه درحال‌حاضر روابط‌عمومی‌ها در کمک به تصمیم‌گیری مدیریتی و استراتژیکی یک سازمان نقش قابل توجهی را ایفا می‌کنند، اظهار کرد: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی از مشخصه‌های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

وی ادامه داد: از نقاط برجسته استراتژیک تاکید بر محیط برون‌سازمانی و حتی جهانی است؛ درواقع منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی دخالت در روند تصمیم‌گیری سازمان است. فقدان نگرش علمی و تخصصی به روابط عمومی در گذشته از سوی مدیران سازمان‌ها، نشان‌گر آن است که نتوانسته در سیر تاریخی و تکامل خود از مرحله فلسفه روابط‌عمومی گذر کند.

رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی سازمان همیاری شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر نگرش برخی مدیران سازمان‌ها به روابط عمومی نگرش علمی نباشد، موجب شگفتی نخواهد شد؛ از سوی دیگر بی‌اعتقادی به ضرورت تخصص در واحدهای روابط عمومی امری طبیعی است زیرا بعضی از نگرش‌ها به روابط عمومی از روی احساس نیاز، عینی، واقعی و علمی نیست بلکه از روی نبود شناخت کافی نسبت به روابط عمومی، اغراض سیاسی و شخصی است.

وی اضافه کرد: سمینار استاندارد روابط عمومی ایران امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ به همت روابط عمومی سازمان همیاری‌ها و مرکز علمی و کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان برگزار می‌شود؛ این کنفرانس با حضور اساتید برجسته، مدیران، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و دانشجویان روابط عمومی برگزار می‌شود.

برگزاری همایش استاندارد روابط عمومی ایران با هدف شناسایی و معرفی خلاقیت‌های حرفه‌ای

زمانی گفت: این کنفرانس به شرکت‌کنندگان فرصت می‌دهد تا از یک رویداد الهام‌بخش و تعاملی به منظور آشنایی با مباحث جدید، به‌روز و کاربردی روابط عمومی و افزایش مهارت‌های خود استفاده کنند؛ از این رو استانداردها نقش کلیدی در موفقیت صنعت ارتباطات ایفا می‌کند، این همایش بستری برای بحث و تبادل‌نظر در موضوعات مرتبط با استانداردها در زمینه روابط عمومی و ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه در دو سال اخیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همایش استاندار روابط عمومی ایران با هدف ارتقای تصویر سازمانی روابط عمومی‌ها، فراهم کردن فضای مناسب برای تبادل تجارب روابط عمومی‌ها، شناسایی و معرفی خلاقیت‌های حرفه‌ای روابط عمومی‌ها، ایجاد محیط علمی و آموزشی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی است و بسترساز توسعه فعالیت‌های تخصصی روابط عمومی کشور در دو بخش روابط عمومی استاندار ایران و مدیریت بحران در روابط عمومی است.

رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی سازمان همیاری شهرداری اصفهان افزود: کمیته برگزاری همایش استاندارد روابط عمومی ایران، ترکیبی از صاحب‌نظران و صاحب‌منصبان حرفه‌ای و عالی‌رتبه ارتباطات و روابط عمومی را شامل می‌شود که تلاش می‌کنند اقدامات و خدمات الگوساز و باکیفیت را از بین اقدامات و خدمات شناسایی و معرفی شده، انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در این کارگاه تخصصی، روابط عمومی‌ها با اقدامات علمی و نگرش دقیق به تغییر و تحولات محیطی، می‌توانند زمینه بروز بحران و عوامل شکل‌گیری آن را شناسایی کنند و ضمن هشدارهای لازم در پیشگیری از بروز آن همکاری کنند.

زمانی با بیان اینکه تاکنون روابط عمومی‌ها در دنیا به عنوان منبع علمی در بخش‌های ویژه ارتباطات مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: پس از به وجود آمدن بحران، روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش مؤثری در عادی‌سازی شرایط و بازسازی محیط داشته باشند و با ارتباط مناسب بین سازمان، محیط و منطقه در هنگام بحران نقش مثبتی در عادی‌سازی ایفا کنند.

کد خبر 624535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.