مردمی کردن برنامه‌ریزی شهری با واقعیت مجازی

شرکت اینسیتو به دنبال جذب سرمایه دو میلیون دلاری برای توسعه واقعیت مجازی و تصویرسازی از انبوه داده‌های نامرتب و قدیمی جهت آگاهی‌بخشی از دورنمای شهر و ساختمان‌های آینده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت اینسیتو (inCitu) مستقر در شهر نیویورک از طریق واقعیت افزوده (AR) به دنبال ایجاد پیشرفت‌های فیزیکی در آینده است. این شرکت گزارش می‌دهد که با واقعیت مجازی برای آگاه‌سازی عموم مردم، امکان تصویرسازی از پروژه‌های پیشنهادی و پیشرفت‌های آینده مشتریان در سراسر ایالات متحده (شامل شهرها، توسعه‌دهندگان املاک، شرکت‌های فناوری و سایر ذی‌نفعان در آینده توسعه شهری) را فراهم می‌کند.

شرکت اینسیتو به هر شخص این قابلیت را می‌دهد تا بررسی کند که چگونه محیط ساخته شده در اطراف خود در مقیاس واقعی و در محل تغییر می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که انبوهی از داده‌های نامرتب و قدیمی را به تصاویری زیبا، آگاهی‌بخش و دقیق از دورنما و ساختمان‌های آینده تبدیل می‌کند و این داده‌ها را در اختیار شرکت‌های فناوری نیز قرار می‌دهد.

مردمی کردن برنامه‌ریزی شهری با واقعیت مجازی

توسعه شهری

با هدف کاهش "اختلاف" بین ساکنان شهرها برای دسترسی به اطلاعات برنامه‌ریزی شهری و محتوای آن، شهروندان با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانند پی ببرند که چگونه محله‌های اطراف آن‌ها تغییر می‌کند و به طور کامل در برنامه‌ریزی شهری مشارکت می‌کنند.

به گزارش اینسیتو، واقعیت مجازی که از طریق موبایل بدون نیاز به هدست یا دستگاه خاص قابل دسترسی است، می‌تواند هر مفهومی از ساختمان‌های شخصی، مسکن‌های اقتصادی، توسعه‌های چند کاربری، تمام پارک‌ها، پل‌ها و همچنین زیرساخت‌های منطقه‌ای را در بر گیرد.

دانا چرمش-رشف، بنیان‌گذار و مدیرعامل اینسیتو در این رابطه گفت: برنامه‌ریزی شهری امروزی در جهت توسعه شهرها بسیار کند، مبهم و پرهزینه است.

شهرهای سراسر جهان در مواجهه با تغییرات اقلیمی، کمبود شدید مسکن، تهدیدات بهداشت عمومی، انبوه شهرنشینی و تغییرات عمده ژئوپلیتیکی باید سریع و به طور مؤثر سازگار شوند، اما سیستم‌های قدیمی از اعمال عدالت در طراحی و فرآیند تصمیم‌گیری جلوگیری می‌کنند و منجر به فقدان اعتماد، همکاری و جامعیت در میان ساکنان و متخصصان صنعت می‌شوند.

کد خبر 624531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.