اختفای ماه و اورانوس را رصد کنید

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: دوشنبه –چهاردهم آذر_ ماه از مقابل اورانوس می‌گذرد و اختفا اتفاق می‌افتد.

اسرا باقریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پدیده‌های جذاب نجومی مانند گرفتگی‌ها و اختفاها با توجه به تغییرات زاویه میل ماه و سیارات نسبت به دایره‌البروج رخ می‌دهد. در این پدیده از دید رصدگر با تلسکوپ، منظره‌ای بی‌نظیر از عبور سیاره از پشت کوه‌ها و دره‌های ماه دیده می‌شود. خورشیدگرفتگی نوعی اختفا است که در آن ماه از مقابل خورشید عبور می‌کند و باعث اختفای خورشید در پشت خود می‌شود.

وی افزود: دوشنبه _چهاردهم آذر_ ماه از مقابل اورانوس می‌گذرد و اختفا اتفاق می‌افتد. این پدیده در شمال شرق، مرکز و جنوب غربی ایران با ابزار اپتیکی قابل رصد است. البته در بقیه نقاط می‌توانید شاهد همنشینی اجرام باشید. ماه و سیاره اورانوس از فاصله ۳۶.۲ دقیقه قوسی یکدیگر عبور می‌کنند و ماه ۱۲ روزه می‌شود.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: این دو جرم حوالی ساعت در موقعیتی ۵۰ درجه بالاتر از افق جنوب شرقی شما، بعد از غروب، قابل مشاهده خواهد بود سپس به سمت افق فرو می‌روند و در ساعت ۰۳:۴۵ غروب می‌کنند. قدر ماه منفی ۱۲.۶ و اورانوس ۵.۷ خواهد بود. هر دو جرم در صورت فلکی حمل قرار خواهند گرفت.

کد خبر 624523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    عرض سلام و تشکر از زحمات , لطفا رویدادهای نجومی هفته سوم آذر ماه را هم محبت فرمایید . با تشکر
    • دبیر علم وفناوری IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      0 0
      www.imna.ir/news/623965/ لینک خبر رویدادهای نجومی هفته سوم آذرماه.... شنبه هر هفته می‌توانید جدول رویداد های نجومی را در ایمنا دنبال کنید