فراخوان سوگواره ملی هنری ــ ادبی شاهچراغ اعلام شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) گفت: سوگواره ملی هنری ــ ادبی شاهچراغ (ع) به‌منظور گرامیداشت شهدای چهارم آبان‌ برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الله طلایی اظهار کرد: این سوگواره ملی از امروز تا سیزدهم دی، در دو محور بزرگداشت شهدا و جانبازان این حمله سبوعانه و محکومیت هتک حرمت سومین حرم اهل بیت (ع)، این حرم امن الهی، برگزار خواهد شد.

وی افزود: این سوگواره ملی در پنج رشته تخصصی و دو بخش حرفه‌ای و مردمی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر درباره رشته‌های سوگواره هنری ــ ادبی شاهچراغ (ع) گفت: رشته‌های این سوگواره ملی شامل رشته آفرینش‌های ادبی در سه بخش شعر، داستان و دل‌نوشته، رشته هنرهای تصویری و انیمیشن در چهار بخش نماهنگ، مستند کوتاه، موشن‌گرافی و پوستر موشن، رشته صدا، موسیقی و سرود در چهار بخش تک‌آهنگ، سرود، نمایش رادیویی، برنامه رادیویی (پادکست)، رشته گرافیک در سه بخش پوستر، تایپوگرافی، اینفوگرافی و نقاشی در دو بخش نقاشی کلاسیک و دیجیتال است.

طلایی در ادامه به بخش دیگری از این سوگواره اشاره کرد و گفت: برای این سوگواره ملی، یک بخش ویژه هم با هدف حمایت از تولید ایده و طرح‌های برتر در نظر گرفته شده که شامل فیلم داستانی، نقاشی دیواری، نمادهای محیطی (اِلمان های شهری)، پرچم و کتیبه و نرم‌افزار گوشی همراه است.

وی درباره جوایز سوگواره گفت: به نفرات اول تا سوم هر بخش، به ترتیب پنج، سه و دو میلیون تومان کمک‌هزینه سفر مشهد مقدس به همراه تندیس سوگواره اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر مهلت ارسال آثار را سیزدهم دی‌ ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی soogvare@shahecheragh.ir ارسال کنند.

طلایی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جزئیات و قوانین ارسال اثر در رشته‌های مختلف را در بخش ویژه‌ای که برای این منظور در پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/soogvare قرار گرفته است، مطالعه کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه سوگواره ملی هنری ــ ادبی شاهچراغ (ع) در صحن آستان مقدس، مراجعه  یا با شماره ۰۷۱۳۲۱۳۱۲۹۲ تماس بگیرند.

گفتنی است چهارم آبان‌ سال جاری در حمله‌ای تروریستی که گروه تکفیری داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، زائران حرم مطهر حضرت احمد بن‌ موسی شاهچراغ (ع) به رگبار بسته شدند که بنا بر اعلام مسئولان استان فارس، این واقعه ۱۳ شهید و ۳۰ مصدوم در پی داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 624508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.