رونمایی از پوستر چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قزوین

مراسم رونمایی از پوستر چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در رشته نغمات دینی به میزبانی قزوین برگزار شد.

به گزارش ایمنا، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین روز یکشنبه در این مراسم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران بزرگسال برگزار می‌شود و به جهت فعالیت جامعه قرآنی و وجود پتانسیل در استان، قزوین به‌عنوان میزبان این دوره از مسابقات کشوری انتخاب شد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی تصریح کرد: جلسات متعددی در حوزه‌ها و با دستگاه‌های مختلف برگزار شد و به‌دلیل محرومیت استان از موقوفات قرآنی، در راستای ترویج و برگزاری مسابقات قرآنی، به همت متولیان موقوفات استان و با همکاری بعضی از دستگاه‌ها، این مسابقات در قزوین برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: خواهران در دو رشته و برادران در سه رشته این مسابقات حضور دارند و حدود ۳۰ داور برتر بین‌المللی و استانی این مسابقات را قضاوت خواهند کرد و ان‌شاءالله طی یک هفته، شاهد فضای قرآنی در شهر خواهیم بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: در حاشیه برگزاری این مسابقات، ۴۰ محفل قرآنی در سطح استان برگزار می‌شود و در این دوره از مسابقات، به غیر از پخش زنده مسابقات از شبکه‌های سراسری، هنگام حضور نمایندگان سایر استان‌ها، این مسابقات از استان مبدا نیز پخش می‌شود.

گفتنی است چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری نغمات دینی قرآن کریم از ۱۹ تا ۲۳ آذر به میزبانی اوقاف قزوین برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 624472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.