دنی آلوز: می‌خواستم دوباره لحظه بازی کردن در جام‌جهانی را زندگی کنم

کاپیتان اول تیم ملی برزیل گفت: از سال ۲۰۱۸ که جام‌جهانی را از دست دادم، درگیر تلاش و زحمت بودم تا بتوانم این لحظه را زندگی کنم، و احساس کنم که حضور دوباره در جام‌جهانی چگونه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعه‌شب، یازدهم آذر، تیم‌های ملی فوتبال برزیل و کامرون در آخرین بازی مرحله گروهی (G) به مصاف یکدیگر رفتند. نکته مهم این دیدار، حضور دنی آلوز در ترکیب ابتدایی سلسائو بود که وی را به مسن‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی برزیل در جام‌جهانی تبدیل کرد. ستاره تمام‌نشدنی و کاریزماتیک که در جام‌های جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و حالا ۲۰۲۲ بازی کرده و جام‌جهانی ۲۰۱۸ را به‌دلیل مصدومیت از دست داد.

دنی آلوز در مصاحبه با فیفا درباره تقابل برزیل با کامرون که به شکست یک بر صفر سلسائو منجر شد، اظهار کرد: این یک بازی هیجانی برای من بود. در شروع و در طول بازی نمایش خوبی داشتیم، اما به‌دلیل نتیجه‌ای که رقم خورد، پایان خوبی نداشتیم و اگر کمی دقیق‌تر عمل می‌کردیم، می‌توانستیم با اختلاف زیادی پیروز شویم.

وی افزود: پس از شکست در بازی، احساس دردناکی به بازیکن منتقل می‌شود. از شکست و از دست دادن نتیجه هرگز استقبال نمی‌کنیم، اما باخت به کامرون برایمان یک درس بود. شما باید خیلی سریع از شکست‌هایتان درس بگیرید. زیرا جام‌جهانی به شما فرصتی برای ناراحت بودن نمی‌دهد. شما باید خودتان را پیدا کنید و ما نیز دوشنبه برابر کره جنوبی به‌دنبال کسب نتیجه هستیم.

مسن‌ترین بازیکن تاریخ برزیل در جام‌جهانی درباره حضورش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با سن بالا تصریح کرد: من همیشه برمی‌گردم. در سال ۲۰۱۸ در آستانه رفتن به جام‌جهانی بودم و یک هفته ده روز باقی‌مانده، تا لیست نهایی دچار مصدومیت شدم. پس از آن روز، من این را هدف زندگی خود قرار دادم که هر روز، هر کاری که ممکن است انجام دهم تا هرچقدر هم کم، اما بتوانم در جام‌جهانی ۲۰۲۲ بازی کنم.

دنی آلوز: می‌خواستم دوباره لحظه بازی‌کردن در جام‌جهانی را زندگی کنم

دنی آلوز خاطرنشان کرد: من تمام خطرات در طول این سفر پرتلاطم را می‌دانستم؛ اما تلاطم‌ها می‌آیند و می‌روند و تو به راه خود ادامه می‌دهی. از سال ۲۰۱۸ من درگیر تلاش و زحمت بودم تا بتوانم این لحظه را زندگی کنم و احساس کنم که حضور دوباره در جام‌جهانی چگونه است.

وی درباره شرایط فوتبالیست‌ها و سختی‌هایشان به فیفا گفت: مردم همیشه از کسانی که نمی‌شناسند، انتقاد می‌کنند. اگر این افراد کمی دست از کارشان بکشند و یک هفته را با ما بگذرانند و کاری را که ما انجام می‌دهیم، انجام دهند، مثل ما بجنگند و اهدافی را مانند ما دنبال کنند، آن‌وقت کمی درک می‌کنند که یک فوتبالیست سطح بالا چگونه است.

مدافع راست باتجربه سلسائو در ادامه اظهار کرد: مردم فکر می‌کنند فوتبال بازی کردن آسان است و فوتبالیست‌ها آخر هفته دوستانشان را دور هم جمع می‌کنند و کنار یکدیگر کباب می‌خورند؛ اما برای نمونه، وقتی شما تصمیم می‌گیرید هدف‌گذاری کنید، دوستانتان میلیون‌ها کیلومتر از شما فاصله دارند. من از ۱۵سالگی برای خودم هدف‌گذاری کرده‌ام و از زمانی که خانه را ترک کردم، حتی یک تولد را با مادرم، پدرم و بچه‌هایم نگذرانده‌ام.

وی در پایان، با اشاره به تقابل با کره جنوبی در مرحله یک‌هشتم نهایی عنوان کرد: با وجود اینکه برزیل در ماه ژوئن، در سئول، پنج بر یک ببرهای آسیا را شکست داد، بازی مقابل کره جنوبی آسان نخواهد بود.

کد خبر 624448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.