سرعت تشریفات گمرکی در دولت سیزدهم افزایش یافت

رئیس کل گمرک ایران از افزایش سرعت تشریفات گمرکی با کمک ابزارهای الکترونیکی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اسکن کامیون‌ها در مبادی گمرکی طی هشت ماهه امسال ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از گمرک، علیرضا مقدسی اظهار کرد: با هدف سرعت بخشیدن به تشریفات گمرکی، گمرک ایران با افزایش تعداد ایکس‌ری‌ها در گمرکات کشور و ارتقا و استفاده بهینه از ظرفیت ایکس‌ری‌های موجود، سرعت و دقت عبور محموله‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: با هدف سرعت بخشیدن به سرعت عملیات گمرکی در هشت ماهه سال جاری تعداد اسکن و بازرسی کامیون‌های حامل کالاهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به کمک دستگاه‌های کنترلی ایکس ری در گمرکات کشور بیش از ۱۱۱ درصد افزایش یافت.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در انجام امور و خدمات‌رسانی به صورت الکترونیکی و روان‌سازی خدمات، گمرک ایران نیز در راستای تسهیل تجارت و استفاده از شیوه‌های نوین کنترل‌های گمرکی به استناد ماده ۱۱ قانون امور گمرکی و استانداردهای کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو، از کنترل و نظارت‌های ملموس به سمت کنترل‌های غیرملموس حرکت کرده است.

مقدسی گفت: استفاده از ابزارهای نوین الکترونیکی و افزایش ۱۱۱ درصدی اسکن کامیون‌ها نسبت به هشت ماهه سال قبل، بهره‌گیری از مدیریت ریسک مناسب و مؤثر، همچنین استفاده از ایکس‌ری‌های موجود در گمرکات، سبب کاهش هزینه واردات مواد اولیه برای واحدهای تولیدی و تسهیل صادرات و عبور کالاهای ترانزیتی شده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته، از اول شهریور سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه سال جاری، گمرک ایران، عملیات گمرکی ۱۶ میلیون تن کالای ترانزیتی، ۶۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات و ۵۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تشریفات واردات را انجام داده است.

معاون وزیر اقتصاد افزود: طی هشت ماهه سال جاری تعداد ۴۸۱ هزار و ۷۰۲ اسکن توسط دستگاه‌های ایکس‌ری از کامیون‌های وارداتی، ترانزیتی و صادراتی انجام شده است که گمرک شهید رجایی با اسکن ۱۸۸ هزار و ۹۳۷ کامیون، در رأس قرار گرفت.

رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: در این مدت همچنین ۶۹ هزار و ۸۴ اسکن از کامیون‌ها در گمرک دوغارون؛ ۴۴ هزار و ۶۳۶ اسکن در گمرک آستارا و ۳۲ هزار و ۸۹ اسکن توسط گمرک بازرگان با بهره‌گیری از دستگاه‌های ایکس ری مستقر در این گمرکات انجام شد.

کد خبر 624416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.