اجازه ندهیم برخی افراد دانشگاه را از هویت و کارکرد اصلی خود دور کنند

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دانشگاه در ۴۳ سال اخیر بالاترین مرجع گفت‌وگو و ارائه راهبردهای گفتمانی بوده است و نباید اجازه دهیم برخی افراد آن را از هویت و کارکرد اصلی خود دور و ابتذال و سطحی‌نگری را جایگزین آن کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه سیزدهم آذرماه_ در نطق میان دستور شصت‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در آستانه شانزدهم آذرماه، سند افتخار دانشجویان ایرانی قرار داریم؛ روزی که خون سه شهید دانشجو بر زمین ریخت تا ۶۹ سال بعد سندی برای تبیین موضوع باشد. این اقدام، اول نه به خاطر الگوی باطل توهم توطئه از سوی جمهوری اسلامی، بلکه به خاطر خوی وحشی دولتی بوده است که ۳۰۰ سال از عمر حکومت را صرف استعمار و استثمار کرد، به همین خاطر ایران ۴۳ سال است در مقابل این جهان‌خوار ایستاده است.

وی افزود: دوم این که، تبیین ریشه دشمنی‌ها با ایران و ملت آن به قبل از انقلاب اسلامی مردم بازمی‌گردد؛ این مهم را در انقلاب مشروطه، کودتای ۲۸ مرداد و نهضت ملی صنعت نفت، اعتراض دانشجویان به نقض استقلال و تمامیت ارضی ایران توسط قدرت‌های استکباری و استبداد داخلی در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ می‌توان مشاهده کرد.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز این جریان با هویت دانشجویی از سال ۳۲ گذر کرده، تسخیر لانه جاسوسی در آبان ۵۸ و معجزه صحرای طبس در اردیبهشت‌ماه ۵۹ را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر با خاطره تسخیر پهپاد آر کیو ۱۷۰ متجاوز و انهدام گلوبال هاوک مرموز و عملیات بوکمال و ضربه مغزی‌های ملایم عین‌الاسد رو به جلو می‌رود و برای تداوم حیات این درخت تناور استکبارستیزی در تلاش است، اما همچون بسیاری از اقشار جنگ ترکیبی و تهاجم‌شناختی ذیل آن جنبش دانشجویی را با خطر تحریف و دور شدن از ویژگی‌های اصلی آن تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استکبارستیزی، ضد استعماری‌بودن و استقلال‌طلبی هویت اصلی جریان دانشجویی برای مرجعیت داشتن بین اقشار ایران بوده است و خواهد بود و این تحریف در تلاش است حتی با تحریف مستندات خبری پیش برود تا بمباران دروغ و دستکاری اطلاعات جایگزین عمق محتوایی و مطالعه محوری دانشجویان شود.

صالحی تصریح کرد: امروز کشور بیش از هر زمانی برای مقابله با به میدان آمدن بدخواهان ایران در میدان عملیات و فضای مجازی نیاز به اندیشه‌ورزی آزاد و مطالبه‌گری هوشمندانه دارد. چنان که دانشگاه در ۴۳ سال اخیر بالاترین مرجع گفت‌وگو و ارائه راهبردهای گفتمانی بوده است و نباید اجازه دهیم برخی آن را از هویت و کارکرد اصلی خود دور و ابتذال و سطحی‌نگری را جایگزین آن کنند. امیدواریم دانشگاه‌های ما پیش‌دستانه فضا را برای کرسی‌های آزاداندیشی و آزاد فکری در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وی خطاب به مجمع نمایندگان استان و به خصوص هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، گفت: آقایان و بانوان، چرا در روزهایی که افکار عمومی کشور آماج شدیدترین تهاجم‌های شناختی و ادراکی است کسی گفتارها و رفتارهای بدتر از سیلی بر روان مردم را پیگیری نمی‌کند؟

لزوم حمایت و حراست از خانواده بزرگ شهرداری در برابر شبهات و تعارضات رسانه‌ای

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طرح ادعاهای واهی و انتشار گزارش‌های غیرمستند توسط برخی معدود از قانون‌گذاران که خود باید پیشتاز در قانون‌گرایی باشند چه معنایی دارد؟ بازی با واژه‌ها و مافیابازی نمایندگان در رابطه با مصوبه قانونی سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشور به اصفهان اگر تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب نیست چه معنای دیگری دارد؟

وی اظهار کرد: مگر می‌شود بیش از ۹۵۰ کیلومتر خط آبرسانی به اصفهان در کشور بدون طی مقدمات قانونی انجام شود که یک نماینده مجلس با تشکیک و شبهه‌افکنی خط فشار بر صنایع استان که نماد اقتدار جمهوری اسلامی است را دنبال می‌کند.

صالحی گفت: بدون شک خطاهای محاسباتی و سوءتدبیرهای گفتاری و رفتاری یکی از محورهایی است که در این جنگ شناختی دشمن حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده است که در این راستا باید دستگاه قضائی و مجلس انقلابی این معدود خطاها را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: تکمیل عملیات امنیت سایبری پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ پیش از این نیز از طریق همین تریبون تذکر داده شده بود، اما با توجه به شرایط موجود همچنان اقدام مؤثری انجام نشده است و البته کیفیت ارائه خدمات را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم حمایت و حراست از خانواده بزرگ شهرداری در برابر سیل عظیم شبهات و تعارضات رسانه‌ای و شناختی، تصریح کرد: به‌رغم تذکرات مختلف به شهردار و معاونان هنوز برای این مطلب چاره‌اندیشی نشده است. باید باب گفت‌وگو، مفاهمه و تبیین را باز کنیم تا مبادا با لگد متجاوز بیدار شویم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح شفافیت و تداوم برخورد با معدود تخلفات و ایجاد نشدن رانت و امضاهای طلایی همچنان باید با جدیت دنبال شود، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در زمانه شبهه‌افکنی برای مردم تلاش مؤثر شهرداری برای مقابله با میلیاردها تومان رانت و رفع امضاهای طلایی و انسداد گلوگاه‌های مفسده‌برانگیز هم به اطلاع مردم برسد و مردم نیز تداوم این جدیت را لمس کنند.

صالحی ضمن تقدیر از تلاش‌های بسیار مؤثر و امیدوارکننده در بزرگداشت حماسه ۲۵ آبان و روز اصفهان، گفت: به منظور گرامیداشت روز اصفهان بیش از ۱۴۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده بود و فقط در یک قلم بزرگ‌ترین نمایش ترکیبی کشور با وجود برودت هوا طی ۱۰ شب بیش از ۷۰ هزار نفر اصفهانی را میزبان خود کرد تا یک برش از تاریخ عظیم ایران اسلامی را مشاهده کنند که جای خدا قوت به همکاران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دارد.

وی افزود: از آمادگی خوب و همکاری ارزشمند با تلاش‌های ملی‌پوشان فوتبال تشکر می‌کنم که برای شاد کردن دل مردم تلاش خود را به کار بستند، در ایام جام جهانی تلاش‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و معاونت ورزشی قابل تقدیر است که پخش ساعت‌ها ارتباط زنده در رسانه ملی از اقدامات این افراد بعد از بازی با ولز شاهد این مدعا است.

کد خبر 624411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.