راه‌اندازی سامانه یکپارچه املاک و مستغلات در مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: یکی از سامانه‌های جدید راه‌اندازی شده در شهرداری، سامانه املاک و مستغلات است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی بدیع‌فرخد، اظهار کرد: یکی از سامانه‌های جدید، سامانه املاک و مستغلات است؛ در گذشته ماژولی تحت عنوان املاک در سامانه یکپارچه شهرسازی وجود داشت که ناقص بود به همین دلیل طبق سیاست‌های موجود، نسبت به ایجاد سامانه‌های یکپارچه املاک و مستغلات اقدام کردیم.

وی افزود: تولید این سامانه از سال گذشته آغاز و از ماه گذشته بهره‌برداری اولیه آن شروع شده است؛ این سامانه دارای ۱۵ فرآیند است که کل فرآیندهای سازمان زمین و مسکن و اداره کل خزانه‌داری شهرداری را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در گذشته عدم وجود ارتباط اعتبارسنجی مناسب بود که در سیستم جدید مدیریت اطلاعات به صورت کامل انجام می‌شود؛ انواع صلح‌نامه‌ها به صورت مکانیزه انجام می‌شود که این امر از خطای انسانی جلوگیری می‌کند.

بدیع‌فرخد تصریح کرد: در گذشته باید سقف ارجاع برای هر کارشناس را کنترل می‌کردیم تا بیش از میزان مصوب به یک کارشناس ارجاع نشود که از طریق این سامانه این کار به صورت خودکار انجام می‌شود، از دیگر مزایای این سامانه ایجاد بانک جامع املاک و مستغلات شهرداری مشهد است.

وی ضمن اشاره به ثبت بیش از ۵۰۰ درخواست و ۲۰۰ صلح‌نامه از ابتدای راه‌اندازی این سیستم، گفت: برای تولید این سیستم بیش از ۲۰۰ جلسه کارشناسی برگزار شده است؛ ضمناً با توجه به پیش‌بینی فرآیند ۱۰۰ درصد الکترونیک با استفاده از دستگاه اخذ امضا و اثر انگشت از چاپ کاغذی صلح‌نامه جلوگیری می‌شود.

بدیع‌فرخد افزود: در فاز دوم این سامانه فاز شهروندی نیز پیش‌بینی شده است؛ با این ویژگی شهروندان دیگر نیازی به حضور در مناطق و سازمان‌ها برای انجام فرآیند ایجاد صلح‌نامه نخواهند داشت.

کد خبر 624408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.