لیونل مسی و ثبت ۳ رکورد جدید در جام‌جهانی

لیونل مسی کاپیتان تیم‌ ملی آرژانتین در بازی با استرالیا، چهار موقعیت‌ گلزنی خلق کرد تا به رکورد ۶۷ خلق‌ موقعیت مارادونای فقید برسد. مسی برای نخستین‌بار در مرحله‌ حذفی جام‌ جهانی گل زد و برای نهمین‌بار جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۲۲:۳۰ _شنبه‌شب دوازدهم آذرماه_ تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا در دومین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه احمدبن‌علی شهر الریان برابر یکدیگر قرار گرفتند و تیم ملی آرژانتین در تقابلی نزدیک و نفس‌گیر با نتیجه دو بر یک استرالیا را از سر راه کنار زد و حریف هلند در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ شد.

لیونل مسی، ستاره بی‌بدیل آرژانتین شب گذشته یک بازی خاص و به‌یادماندنی را پشت‌سر گذاشت؛ کاپیتان آلبی‌سلسته برای هزارمین‌بار در دوران حرفه‌ای خود به‌میدان رفت و برای اولین‌بار در مرحله‌حذفی جام‌جهانی گلزنی کرد تا زودتر از رونالدو به این طلسم پایان دهد.

لیونل مسی و ثبت ۳ رکورد جدید در جام‌جهانی

مسی همچنین چهار موقعیت‌گلزنی در زمین خلق کرد و اکنون در مجموع بازی‌های خود در جام‌جهانی، ۶۷ موقعیت‌گلزنی خلق کرده و به رکورد دیگو مارادونای فقید رسید. از سال ۱۹۶۶ که آمار و ارقام‌ها به‌ثبت رسیده تاکنون بازیکنی به این آمار دست نیافته بود.

کاپیتان آلبی‌سلسته در شرایطی‌که همراه آرژانتین به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد، پس از پایان بازی برای دومین‌بار در جام‌جهانی ۲۰۲۲ و برای نهمین‌بار در تاریخ جام‌های جهانی (بالاتر از کریستیانو رونالدو و آرین روبن با هفت و شش مرتبه) به‌عنوان بهترین بازیکن زمین از سوی فیفا انتخاب شد.

کد خبر 624377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.