۲۴۱۳ معلول تحت پوشش بهزیستی خمین هستند

عضو شورای اسلامی شهر خمین با اشاره به اینکه در شهرستان خمین ۲۴۱۳ معلول تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: معلولان بخشی از انسان‌های جامعه هستند که حق برخورداری از امکانات مطلوب را دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محمدتقی عظیمی امروز _یکشنبه سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱_ در جلسه تجلیل از معلولان فعال و ممتاز شهرستان خمین ضمن قدردانی از تشکیل جلسه تجلیل از معلولان، اظهار کرد: در شهرستان خمین ۲۴۱۳ معلول تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال ۱۹۹۲، روز سوم دسامبر و دوازدهم آذرماه را روز جهانی معلولان نامگذاری کرد تا افراد سالم با مشکلات و نیازها، محدودیت‌ها و محرومیت‌های معلولان جسمی حرکتی آشنا شوند.

عضو شورای اسلامی شهر خمین و رئیس کانون جامعه معلولان شهرستان تصریح کرد: معلولان در زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی موفقیت‌هایی داشته‌اند و افراد محتاج و نیازمند ترحم نیستند؛ باید موفقیت‌های جامعه معلولان خمین را معرفی کنیم و خواسته‌های آن‌ها را بگوییم.

وی اضافه کرد: معلولیت پهنه وسیعی از اوتیسم تا سندرم داون است؛ معلولان دنبال نگاه ترحم‌آمیز نیستند، آن‌ها بخشی از انسان‌های جامعه هستند که حق برخورداری از امکانات مطلوب را دارند.

معلولان توانمند از عهده امور خود برمی‌آیند

حجت‌الاسلام سیدقاسم میرصادقی، امام جمعه خمین گفت: معلولان توانمند از عهده امور خود برمی‌آیند و مزاحمتی برای زندگی دیگران ندارند و این افراد بدانند به واسطه تلاشی که می‌کنند، مقرب درگاه خدا هستند.

وی ادامه داد: زندگی اصلی و ابدی در جهان آخرت است و هرچه در این دنیا فکر و نیت و عمل خیر داشته باشیم در آن دنیا نتیجه آن را خواهیم گرفت، بنابراین امیدوار، صبور و آرام باشید.

امام‌جمعه خمین تاکید کرد: بی‌شک خدمت به معلولان چندین برابر خدمت به شهروندان عادی اجر و ثواب دارد و دقت داشته باشید که معلولان نیز بندگان خوب خداوند هستند و باید نسبت به رسیدگی به آنان اهتمام جدی داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، در این جلسه شهردار خمین از محمدتقی عظیمی، عضو شورای اسلامی شهر خمین و رئیس کانون معلولان شهرستان تقدیر به عمل آورد.

کد خبر 624376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.