۸۰ درصد معتادان به محله هرندی بازگشتند/ توقع مردم رفع مشکلات بود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد معتادان و افراد کارتن‌خواب به محله هرندی بازگشته‌اند، گفت: تا وقتی موضوع حضور معتادان و افراد کارتن خواب به طور ریشه‌ای و همیشگی از این محله جمع نشود و اتباع بیگانه سامان‌دهی نشوند، مسائل محله هرندی قابل تکرار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز_ یک‌شنبه سیزدهم آذرماه _ در یکصدویازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت روز جهانی معلولان، اظهار کرد: گزارش‌هایی که از اقدامات شهرداری درباره مناسب‌سازی و اقداماتی شبیه آنکه روز گذشته در رسانه‌ها منعکس شد، باید قدری ملموس‌تر و عینی‌تر شود.

وی ادامه داد: اینکه شفاهی آمار می‌دهیم، چندان قابل باور نیست، زیرا وقتی با معلولان صحبت می‌کنیم باور ندارند چنین اقداماتی انجام شده است، لذا باید این گزارش به صورت مستند در قالب یک فیلم یا یک کتاب تهیه شود، شورای اسلامی شهر در این دوره و دوره پنجم مصوبات خوبی برای معلولان داشت که اگر مصوبه پیگیری و بند بند آن اجرا شود، کمک بسیار بزرگی به جامعه معلولان می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از گذشت یکسال از محله‌گردی «هرندی» دوباره تذکر می‌دهم، دوباره در این محله حضور پیدا کردم تا ببینم چه اتفاقاتی در آنجا افتاده و سه نکته را بیان می‌کنم، اول اینکه ۶۴۰۰ نفر معتاد و ۱۲۳۳ نفر کارتن خواب از محله هرندی توسط شهرداری جمع‌آوری شده که رقم بزرگی برای یک محله شهر تهران آن هم نزدیک بازار و سیستم دولتی همچون مجلس، ریاست جمهوری و سایر قوای کشور است و بر اساس تقسیم کاری که در قرارگاه اجتماعی شده، شهرداری آن‌ها را به بهزیستی تحویل داده است.

وی تاکید کرد: مردم و معاون اجتماعی منطقه و شهردار ناحیه‌ای که محله هرندی در آنجا واقع شده است، اعلام کردند ۸۰ درصد معتادان و کارتن‌خواب‌ها دوباره برگشتند، یعنی مدت کوتاهی در مراکز نگهداری بهزیستی رفتند و پذیرایی شدند و در ادامه با ساز و کارهایی که تعریف کردند، دوباره آن‌ها را رها کردند و مجدداً به این محله بازگشتند.

امانی تصریح کرد: بر اساس سرشماری انجام شده ۱۱۰۰۰ نفر اتباع بیگانه در این محله که بیشتر از کشور شرقی و همسایه هستند، منسجم‌تر و سازمان‌یافته‌تر با هم زندگی و کار می‌کنند؛ تا وقتی موضوع حضور معتادان و افراد کارتن خواب به طور ریشه‌ای و همیشگی از این محله جمع نشود و اتباع بیگانه سامان‌دهی نشوند، سایر مسائلی که در محله هرندی است، قابل تکرار است.

امانی اضافه کرد: ۱۵۰ پلاک قرمز و ۱۴۱ ملک متروکه توسط شهرداری شناسایی و به قوه قضائیه و فراجا معرفی شده است که ۴۴ پلاک پلمب و پس از مدتی ۳۳ پلاک فک پلمب شد، یعنی دوباره امکان تردد افراد هم به پلاک قرمزها و هم به املاک متروکه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تا وقتی طرحی که شهرداری برای تغییر کالبد این محله طراحی کرده است و خارج کردن محله از بن بست و امکان تردد خودروهای حمل‌ونقل عمومی رفع نشود، مشکلات پابرجا است، خاطرنشان کرد: در این محله یک بوستان بزرگی دایر است، اما من در آنجا یک نفر از مردم را ندیدم که از این بوستان به خوبی استفاده کنند، البته شهرداری منطقه در آنجا فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است، اما از عهده شهرداری منطقه و حتی شهرداری تهران از رفع مشکلات آنجا برنمی‌آید.

امانی گفت: توقع مردم پس از بازدید رئیس جمهور از آن منطقه این بود که دولت برای رفع مشکلات آنجا ورود کند، اما هیچ آثاری از ورود دولت و اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای بحث سامان‌دهی اتباع بیگانه دارد یا خیر، مشاهده نشد.

کد خبر 624367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.