نقش شهروندان در افزایش زیست‌پذیری شهر

شهردار شهرکرد گفت: تلاش مدیریت شهری بر آن است که شهر برای همه شهروندان زیست‌پذیر شود، در این راستا باید نقش مردم و مشارکت آنها در تدوین برنامه‌ها به عنوان وظیفه اصلی مدیریت شهری سرلوحه کارها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین امروز - یکشنبه سیزدهم آذرماه- در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است، اظهار کرد: شهرداری تنها خدمات عمرانی ارائه نمی‌دهد، بلکه تاکنون نیز در حوزه‌های فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده و در اجرای برنامه‌های فرهنگی مشارکت لازم را داشته است.

وی با بیان اینکه به منظور رشد دختران شهر و ارتقای کیفیت زندگی آنان باید به راهکارهایی مؤثر و سالم بیندیشیم و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم، افزود: مشارکت‌های مردمی نباید در حد شعار باقی بماند، بلکه لازم است با تمام وجود به این مهم باور داشته باشیم و بر این اساس می‌توان در راستای بهبود محیط پیرامون از ظرفیت دختران و زنان فعال شهر استفاده کرد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه هدف از ترویج فرهنگ اسلامی، اخلاق و الگوپذیری از بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) است، خاطرنشان کرد: تلاش مدیریت شهری بر آن است که شهر برای همه شهروندان زیست‌پذیر شود.

واحدیان ادامه داد: افراد و اقشار مختلف باید بتوانند از خدمات شهر استفاده کنند، چراکه شهرکرد متعلق به همه شهروندان استان است.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه خدمات در شهر موجب می‌شود تمام شهروندان پویایی و زنده بودن را احساس کنند، گفت: ضرورت دارد در تدوین بودجه ۱۴۰۲، معتمدان محلی و اهل فن و تخصص شناسایی شوند تا ساختار بودجه با مشارکت شهروندان شکل بگیرد و اطمینان به مجموعه شهرداری حاصل شود.

شهردار شهرکرد افزود: باید نقش مردم و مشارکت آنها در تدوین برنامه‌های شهری به عنوان وظیفه اصلی مدیریت شهری سرلوحه کارها قرار گیرد.

واحدیان با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار جهت توسعه شهر، اظهار کرد: دیدگاه شهرداران مناطق و مدیران سازمان‌ها جذب سرمایه‌گذار است و طرح‌های سرمایه‌گذاری باید به منظور توسعه شهر مدنظر قرار بگیرد.

کد خبر 624357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.