واشنگتن به جای احیای برجام بر حوادث داخلی ایران متمرکز است

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تداوم تمرکز دولت جو بایدن بر ناآرامی‌ها در ایران خبر داد و گفت:‌ واشنگتن به جای تمرکز بر احیای برجام بر حوادث داخلی ایران متمرکز است.

به گزارش ایمنا، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران روز شنبه به وقت محلی با تکرار اتهامات بی‌پایه و اساس اظهار کرد: ایالات‌متحده به جای تمرکز بر احیای برجام، بر حمایت از معترضان ایران و اقدامات جمهوری اسلامی در ارسال سلاح به روسیه متمرکز است.

رابرت مالی بدون اشاره به ناتوانی دولت بایدن برای اتخاذ تصمیم سیاسی برای بازگشت به برجام افزود: ایران علاقه‌ای به توافق ندارد و ما روی چیزهای دیگر تمرکز کرده‌ایم، اگر ایران به خواست‌های غیرقابل قبول ادامه دهد، چرا باید بر احیای برجام تمرکز کنیم؟

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: در این مقطع ما بر توافق هسته‌ای تمرکز نخواهیم کرد زیرا نمی‌توانیم باز هم برگردیم و بازی بخوریم.

رابرت مالی در اجلاس "گفت‌وگوی مدیترانه" در رم خاطرنشان کرد: سیاست واقعی آمریکا در قبال ایران جایی بین «دیپلماسی» و «پلن بی» است. هیچ سیاست سیاه و سفیدی وجود ندارد.

مالی پیش‌تر هم ادعا کرده بود که توافق وین جزو اولویت‌های واشنگتن نیست و این کشور روی حوادث اخیر ایران متمرکز است.

وی ادعا کرده بود: گفت‌وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده است به همین دلیل دیگر در تمرکز ما نیستند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی است: ایران طی دو ماه گذشته موضعی را اتخاذ کرد که با بازگشت به توافق در تناقض بود.

وی ادعا کرد: آنها خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند که هیچ ارتباطی با برجام ندارد.

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با فارین پالیسی نیز اظهار کرد: ایران منزوی‌تر از همیشه بوده و دلیل آن این است که ما با همکاری بسیاری از کشورهای دیگر تلاش کرده‌ایم اطمینان حاصل کنیم حقیقت چیزی که در داخل ایران اتفاق می‌افتد پیش چشم همه عیان است.

وی ادامه داد: ایران منزوی‌تر از گذشته است و این امر به دلیل اطمینان ما از افشای حقیقت در مورد آنچه در ایران رخ می‌دهد است.

رابرت مالی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا مدعی شد که تهران بسیار نزدیک به داشتن مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت بمب است.

وی با بیان اینکه این امر زمان می‌برد، اما در عین حال ادعا کرد: با این حال نزدیک بودن آنها به داشتن مواد هسته‌ای کافی نگران‌کننده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 624342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.