نتایج مرحله یک‌هشتم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در پایان روز اول و صعود به یک چهارم+جدول

مسابقات روز اول یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی قطر با دو دیدار پیگیری شد و تیم‌های صعودکننده به یک‌چهارم مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیشب _شنبه دوازدهم آذرماه_ در دور مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ تیم‌های هلند_آمریکا و آرژانتین_استرالیا مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که هلند با نتیجه سه بر یک برابر آمریکا به پیروزی رسید و در طرف دیگر آرژانتین با نتیجه دو بر یک، استرالیا را شکست داد و به مرحله بعد رفت.

نتایج مرحله حذفی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در پایان روز اول و صعود به یک چهارم

نتایج مرحله یک هشتم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در پایان روز اول و صعود به یک چهارم+جدول

هلند ۳ - آمریکا یک

تیم‌های ملی هلند و آمریکا در نخستین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه شهر الریان به‌مصاف یکدیگر رفتند که هلند با نتیجه سه بر یک از آمریکا عبور کرد و به‌عنوان نخستین تیم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ شد. هلند به‌عنوان تیم نخست گروه (A) و آمریکا به‌عنوان تیم دوم گروه (B) به این مرحله رسیدند.

۱ - ۰ (هلند - ممفیس دیپای) نخستین حمله جدی هلندی‌ها از میانه‌زمین آغاز شد و توپ را به‌سمت راست بردند؛ دنزل دامفریس با یک پاس به درون محوطه‌جریمه، توپ و ممفیس را در برابر دروازه آمریکا قرار داد تا شماره ۱۰ هلند با یک بغل‌پای مطمئن توپ را به سمت راست مت ترنر بفرستد و بدین‌ترتیب لاله‌های نارنجی از آمریکا پیش افتادند.

۲ - ۰ (هلند - دالی بلیند) هلندی‌ها پس از اینکه کمی به دفاع رفته بود در آخرین موقعیت نیمه‌اول باز هم از سمت‌راست نقشه‌ای را پایه‌ریزی کرد و در صحنه‌ای مشابه گل اول، دامفریس توپ را به‌صورت کات‌بک به محوطه‌جریمه یانکی‌ها فرستاد و دالی بلیند مدافع پیش‌تاخته لاله‌های نارنجی با پای غیرتخصصی خود توپ را به گوشه دروازه آمریکا فرستاد و ترنر هم فقط نظاره‌گر گل بود.

۲ - ۱ (آمریکا - حاجی رایت) تیم‌ملی آمریکا پس از فشارهای سنگین روی دروازه هلند، در یک صحنه پس از کرنر کوتاه، خلق موقعیت کرد؛ کریستین پولیشیچ توپ را برداشت و به محوطه جریمه هلندی‌ها رفت و با یک پاس تو در، حاجی رایت ضربه رباح‌ماجری به توپ زد و به زیبایی دروازه یکی از گل‌های خورده آمریکا را جبران کرد.

۳ - ۱ (هلند - دنزل دامفرایز) پس از اینکه هلند تهدید بازگشت نتیجه را حس کرد، روی به حمله آورد و این بار برخلاف گل دوم، نقش گل‌زن و پاس‌گل‌دهنده تغییر کرد؛ دالی بلیند با پای‌چپ ارسال بلندی را به پشت شش‌قدم آمریکا روانه کرد و شوت والی و دیدنی دنزل دامفریس، آب‌سردی را بر پیکر یانکی‌ها ریخت‌.

نتایج مرحله یک هشتم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در پایان روز اول و صعود به یک چهارم+جدول

آرژانتین ۲- استرالیا یک

تیم‌های آرژانتین و استرالیا از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان به مصاف یکدیگر رفتند و آرژانتین با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا حریف هلند در یک چهارم باشد.

این هزارمین بازی لیونل مسی از زمان آغاز دوران حرفه‌ ای او به عنوان بازیکن بود که با گلزنی هم برایش همراه شد. لیونل مسی با ۳۵ سال و ۱۶۲ روز به مسن‌ترین گلزن آرژانتین در مرحله حذفی در تاریخ جام جهانی تبدیل شد.

۰-۱ (دقیقه ۳۵- آرژانتین) - توپی که در محوطه جریمه استرالیا به اوتامندی رسیده بود به مسی سپرده شد تا او با حرکتی رو به جلو و ضربه زمینی کات دار با پای چپ دروازه استرالیا را روی اولین خطر جدی این تیم باز کند.

۰-۲ (دقیقه ۵۷- آرژانتین) - پاس رو به عقب به متئو رایان، دروازه بان استرالیا با پرس سنگین دی پائول و آلوارز روی او همراه شد تا رایان به اشتباه بیفتد و توپی که از اختیار او خارج شده بود با ضربه آرام اما دقیق آلوارز به گل دوم آرژانتین تبدیل شود.

۱-۲ (دقیقه ۷۷- استرالیا) - توپ برگشتی از محوطه جریمه آرژانتین در موقعیتی خوب به گودوین رسید و ضربه پای چپ محکم او پس از برخورد به انزو فرناندز وارد دروازه این تیم شد.

جدول مرحله یک هشتم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در پایان روز اول و صعود به یک چهارم

نتایج مرحله یک هشتم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در پایان روز اول و صعود به یک چهارم+جدول

کد خبر 624302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عمران گوکی زاده IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    2 5
    فک میکنین کدوم جام اصلی رامیگیره
  • بنیامین گوکی زاده IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    1 2
    سلام به نظر من فرانسه قهرمان میشه یا برزیل به نظر شما فرانسه یا برزیل قهرمان کدوم یکیشون جام میگیرن⁦✔️⁩⁦✖️⁩
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 1
    امسال هلند قهرمانه
    • مینا ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      0 3
      سلام ، امسال برزیل قهرمانه