وزارت فرهنگ متولی اصلی صنعت چاپ است

نماینده دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه متولی اصلی صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا، محسن شمس امروز در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی «آینده چاپ ایران (IFPEX)» اظهار کرد: سال ۹۵ با توافق وزرای وقت صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی، توافق‌نامه‌ای امضا شد که بر اساس آن، واردات ماشین‌آلات و خطوط تولید صنعت چاپ با ارائه مجوز وزارت صمت باشد.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده در سال جاری، از حدود یک ماه پیش، این توافق‌نامه لغو شد و مصوب شد که انجام این مهم بار دیگر با تولی‌گری وزارت فرهنگ باشد. به این ترتیب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی صنعت چاپ کشور محسوب می‌شود.

شمس خاطرنشان‌کرد: این موضوع اکنون در حال طی کردن روال اداری خود است و به‌زودی تعرفه‌های مربوط به واردات ماشین‌آلات این صنعت، وارد کتاب مقررات صادرات و واردات خواهد شد.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آینده چاپ ایران (IFPEX) از ۲۰ تا ۲۳ دی‌ آینده در فضایی به متراژ پنج هزار مترمربع در مرکز نمایشگاه بین‌المللی ایران‌مال برگزار خواهد شد که در صورت استقبال بیشتر تا هفت هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

برگزاری پنل‌های تخصصی، دوره‌های تخصصی مدیریت رنگ در طراحی و پیش از چاپ، ساختار طراحی و بسته‌بندی و طراحی محصول در چاپ فلکسو، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این نمایشگاه خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 624287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.