تیران ۸ ماه بدون تصادف فوتی را تجربه کرده است

شهردار تیران گفت: طی هشت مال گذشته این شهر ترافیک ایمن داشته و تصادفات منجر به فوت با صددرصد کاهش، به صفر رسیده است.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ایمنی ترافیک در شهر تیران اظهار کرد: حوادث ترافیکی در این شهر با وجود افزایش ترددها روند کاهشی داشته و تعداد تصادفات فوتی در سال جاری به صفر رسیده است.

وی افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک، ایمن‌سازی معابر عمومی، نظارت‌های پلیس و برخورد با رانندگان متخلف در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی معابر شهری نقش دارد و شاهد ترافیک ایمن در سطح شهر هستیم.

شهردار تیران با اشاره به ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان، خاطرنشان کرد: مردم این دیار به دلیل سواد اجتماعی، توجه به مؤلفه‌های فرهنگی و آموزش‌های عمومی در رعایت قوانین و مقررات همکاری دارند که منجر به توجه به حق تقدم و رانندگی ایمن شده است.

حجتی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی آموزش فرهنگ ترافیک را از مدارس آغاز کرده است و کارشناسان پلیس با حضور در بین دانش‌آموزان و مهدهای کودک به آموزش‌های مرتبط با این موضوع می‌پردازند.

وی اضافه کرد: شهرک ترافیک شهرداری نیز با هدف آموزش و ارتقای سطح سواد عمومی کودکان مهیا شده است و آموزش با حضور کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود.

شهردار تیران با اشاره به ایمن‌سازی معابر عمومی شهر گفت: خط‌کشی معابر به ویژه جلوی مدارس انجام و نقاط پرحادثه سطح شهر شناسایی شده است تا با اصلاح هندسی یا نصب علائم ایمن شود.

حجتی تصریح کرد: سیستم پایش تصویری و ترافیکی شهر فعال است و بر وضعیت تردد نظارت می‌شود تا در مواقع حساس و پرترافیک تدابیری اتخاذ و مسیر جایگزین معرفی شود.

وی با بیان اینکه برخی از رانندگان نسبت به رعایت قوانین و مقررات دقت لازم را ندارند، گفت: نظارت‌های پلیس و گشت‌های محسوس و نامحسوس با چنین افرادی را شناسایی و با آنها برخورد می‌کند.

کد خبر 624275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.