توسعه روند مناسب‌سازی معابر سیرجان ویژه معلولان

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سیرجان گفت: مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان در حوزه حمل‌ونقل و پروژه‌های عمرانی انجام شده است.

امیرمحمد عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری سیرجان طبق قوانین و ضوابط شهرسازی و بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه، روند مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهری در راستای سهولت در تردد معلولان و همپوشانی این موضوع با سالمندان، استفاده از امکانات و فضاهای عمومی شهر، بازسازی و نوسازی پیاده‌روها و پیاده‌راه‌ها به همراه نصب علائم مربوطه به‌خصوص کف‌سازی پیاده‌روها و حذف موانع در مسیر، انجام می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغ قانون ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت، اقداماتی همچون بهسازی معابر و پیاده‌روها و بازسازی بلوارها انجام شده است.

عسکری تصریح کرد: مسیرهایی همچون بلوار فاطمیه، بلوار دکتر صادقی، بخشی از بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان شهید نظام‌الدین حسایی، خیابان موسی بن جعفر، شهید امین عباسی، قسمتی از بلوار سیداحمد خمینی، بلوار شهید عباسپور، قسمتی از بلوار شهید چمران، قسمتی از بلوار امام رضا (ع)، قسمتی از بلوار نماز (حاشیه اداره ارشاد)، بلوار شهید الله‌دادی و شیخ احمد کافی مناسب‌سازی شده است.

وی ادامه داد: بازسازی خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهید نصیری، خیابان شریعتی، خیابان انقلاب، تختی جنوبی، آیت‌الله بروجردی، خیابان قدس، خیابان‌های خیام، فردوسی، مولوی، آیت‌الله طالقانی، امیرکبیر، امام محمد باقر، اقاقیا، شهید رجایی، شهید تعویقی، راست‌گرد خیابان شفا، خیابان گلیم و بهسازی فضاهای سبز شهری، پیاده‌راه چمران و پیاده‌روی قائم برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سیرجان تاکید کرد: رفع موانع و مناسب‌سازی در پارک‌های شهید هادی، بوستان صبوری، لاله غربی و اجرای سرویس‌های بهداشتی در حوزه پارک‌ها و فضای سبز با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه در پارک‌های مسافر، ملت و لاله غربی انجام شده است.

عسکری گفت: بهسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری با تجهیز یک دستگاه اتوبوس خط واحد مجهز به بالابر ویلچر، بهسازی و نوسازی ترمینال مسافربری برون‌شهری و بهسازی ساختمان‌های عمومی از دیگر اقدامات شهرداری در راستای مناسب‌سازی است.

وی افزود: شهرداری‌های مناطق جهت صدور مجوز و اجرای ضوابط در ساختمان‌های جدید، احداث و بهسازی ساختمان‌های قدیمی از جمله بانک‌ها، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، مجتمع‌های پزشکی و آزمایشگاهی طبق برنامه زمانبندی سازمان بهزیستی عمل می‌کنند.

کد خبر 624252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.