هوای اصفهان سردتر می‌شود/ ذخیره‌ نمک و شن در ۴۴ راهدارخانه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سامانه‌ای ناپایدار از روز دوشنبه استان اصفهان را در برخواهد گرفت که باعث افت دما از پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد می‌شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره ورود سامانه ناپایدار جوی به استان اصفهان، اظهار کرد: از روز دوشنبه سامانه‌ای ناپایدار، استان را در بر خواهد گرفت که باعث افت دما از پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی در مناطق شمال استان رخ می‌دهد و هوا در این مناطق سردتر خواهد شد، ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها، اواخر هفته جاری رگبارهای بارشی در مرز میان سمیرم و کهگیلویه‌وبویراحمد رخ خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در راستای پیش‌بینی‌های صورت گرفته راهداری فعال شده و تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شده است، همچنین در ۴۴ راهدارخانه نمک و شن مناسب ذخیره شده و گروه‌های راهداری همراه با ماشین‌آلات و تجهیزات در راهدارخانه‌ها مستقر شدند.

وی اضافه کرد: گروه‌های هلال‌احمر و اورژانس نیز در بیش از ۲۰۰ پایگاه جهت ارائه خدمات امدادی مستقر شدند، به شهرداری‌ها نیز اعلام شده است که در مناطق مختلف نمک و شن مناسب جهت یخ‌زدایی معابر فراهم کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه مصرف بهینه انرژی به ویژه مصرف گاز مورد تاکید است، گفت: درحال‌حاضر به تمام ادارات ابلاغ شده است که بیش از ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز را اعمال کنند، همچنین باید موتورخانه ادارات هوشمند و پس از پایان وقت اداری، سیستم‌های گرمایشی خاموش شود.

وی با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی تمام استان اصفهان را در بر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این سامانه بیشتر شهرستان‌های نوار شمالی و نیز جنوب استان را در بر خواهد گرفت.

کد خبر 624241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.