بازار روسیه در انتظار نقش‌آفرینان جدید است/ تلاش برای نشاندن بخش خصوصی پای میز مذاکره

استاندار اصفهان بازار روسیه را در انتظار نقش‌آفرینان جدید دانست و گفت: بازار با نگاه سفید و مثبت است. پیشینه منفی از محصولات ایرانی در این بازار وجود ندارد؛ بنابراین باید آن را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مرتضوی شامگاه امروز، شنبه دوازدهم آذر، در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای سفر روسیه اظهار کرد: توسعه روابط ایران و روسیه ازجمله موضوعات در دستورکار روسای جمهور ایران و روسیه است که این روابط در سال‌های اخیر و با توجه به پیمان شانگهای و سفر اخیر روسای جمهور دو کشور گسترش یافته است.

وی حضور بادوام در کشورهای همسایه و عضو پیمان شانگهای را یکی از سیاست‌های اصلی جمهوری اسلامی دانست و افزود: جدا از اصول وزارتخانه‌ها، استانداران نیز موظف هستند به‌عنوان بازیگران اصلی برای افزایش تبادلات و ارتقای سطح تجاری بین دو کشور نقش‌آفرینی کنند و اصفهان یکی از استان‌های الگو در این زمینه به‌شمار می‌آید.

استاندار اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی دیگر استان‌های کشور برای توسعه روابط با کشورهای عضو پیمان شانگهای گفت: با توجه به پیمان خواهرخواندگی اصفهان با سن پترزبورگ، مقامات اصفهان به این شهر دعوت شده بودند تا زمینه برای انتقال تجربه، افزایش تبادلات و ارتقای سطح روابط در بخش‌های تجاری، فرهنگی، میراثی، علم و فناوری و حوزه مدیریت شهری فراهم شود.

وی از برنامه‌ریزی برای این سفر در ماه‌های گذشته از سوی بخش دولتی و خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار بود سفر به سن پترزبورگ چند ماه پیش انجام شود، اما به‌دلیل درگیری‌های جذب اعتبارات و سفرهای شهرستانی، این برنامه چند بار به تاخیر افتاد.

مرتضوی با اشاره به حضور سه‌روزه مسئولان و هیئت اصفهان در روسیه گفت: با وجود سرمای هوا، به این جمع‌بندی رسیدیم که با حضور موثر در این شهر، مسیر را برای ارتقای سطح همکاری‌های اصفهان و سن پترزبورگ باز کنیم.

وی از حضور مسئولان میراث فرهنگی اصفهان، صنایع، دانشگاه اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی، جهاد کشاورزی و بعضی از فعالان حوزه‌های دیگر در این سفر خبر داد و گفت: این هیئت از روزهای دوشنبه تا چهارشنبه نشست‌های مختلفی در روسیه برگزار کردند. از ابتدای ورود به مسکو جلسات آغاز شد و قرار است نمایشگاهی برای عرضه مستقیم کالا در شهر مسکو برگزار شود؛ به همین دلیل همراه با رئیس سازمان توسعه تجارت مذاکراتی در این زمینه انجام شد.

در حال تکمیل..

کد خبر 624237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.