رصد هوشمند تانکرهای حمل فاضلاب برای نخستین‌بار در کشور

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد گفت: هوشمندسازی تنها راه نظارت و کنترل بر تانکرهای حمل فاضلاب و جلوگیری از تخلفات احتمالی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید جعفر شمس در این خصوص اظهار کرد: بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تانکر حمل فاضلاب در زمانی که سیستم اگو در مشهد اجرا نشده بود فعال بودند که این عدد به دلیل توسعه اکو به ۲۰۰ تا ۲۵۰ تانکر کاهش‌یافته است.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین نکته در بحث نظارت بر این تانکرها این است که فاضلاب را کجا بارگیری و تخلیه می‌کنند، افزود: بارگیری حتماً باید در منطقه شهری باشد و فاضلاب حمل شده صنعتی یا بیمارستانی نباشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مشهد با بیان اینکه تخلیه باید در منطقه سبز انجام شود، خاطرنشان کرد: تنها راه مدیریت این امر، نصب سیستم‌های AVL است تا علاوه بر ردیابی محل حمل و تخلیه، وزن تانکر در مسیر نیز مشخص شود.

شمس با اشاره به همکاری با دانشگاه علم و صنعت برای حل این موضوع، تصریح کرد: سیستم AVL از قدیم بوده اما اینکه بتوانیم بر وزن ماشین‌ها هم نظارت کنیم در قالب یک طرح پژوهشی با دانشگاه علم و صنعت به ثمر رساندیم و تا دو ماه آینده کاملاً اجرایی می‌شود و مشهد اولین شهری است که این سامانه را اجرایی می‌کند.

وی اضافه کرد: بحث ساماندهی در ماشین‌های سپتاژ خیلی مهم است؛ در این سیستم باید منافع ماشین دارها هم لحاظ شود؛ هماهنگی با وزارت کشور و ستاد سوخت انجام داده‌ایم که دستگاه AVL نصب‌شده را به‌عنوان سیستمی که سوخت این ماشین‌ها را تأمین کند در نظر بگیرند تا با توجه به اهمیت سوخت، این دستگاه‌ها به هر دلیلی توسط رانندگان متخلف از رده خارج نشود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مشهد گفت: البته نظارت صددرصدی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه سیستم‌های AVL به‌صورت کامل نصب شود.

شمس افزود: بر همین اساس در حال حاضر علاوه بر نظارت سیستمی، نظارت انسان‌محور هم داریم که توسط ۳۰ دستگاه ماشین گشت اجرایی می‌شود و برای نظارت بیشتر نیز یک گشت در منطقه کشف رود فعالیت دارد تا در بحث نظارت بتوانیم به‌خوبی ماشین‌های حمل فاضلاب را رصد کنیم.

کد خبر 624201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.