برگزاری اولین المپیاد فرهنگی بچه‌های مسجد

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، از برگزاری اولین المپیاد فرهنگی «بچه‌های مسجد» خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی مقدم با اشاره به اهمیت شناسایی هسته‌های توانمند و پیشروی فرهنگی کانون‌های مساجد برای ارتقای مسجدمحوری در سطح جامعه اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری المپیاد فرهنگی بچه‌های مسجد کرده است.

وی با اشاره به اینکه المپیاد در سه مرحله طراحی شده است، افزود: مرحله اول این المپیاد اواخر آذرماه و اوایل دی‌ماه سال جاری از طریق سامانه بچه‌های مسجد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور طراحی این المپیاد را بر مبنای چهار عرصه «فکر، علم، زندگی و معنویت» به‌عنوان عرصه‌های مهم الگوی راهبردی اسلامی، ایرانی پیشرفتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است، دانست و تصریح کرد: مسئله‌شناسی، مسئله‌یابی و حل مسئله از اهداف دیگر این المپیاد است.

وی در ادامه منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه فرهنگ، مهارت برقراری ارتباط مؤثر، راهکارهای مدیریت فرهنگی مسجد، اخلاق اسلامی و هنر باهم زیستن، آشنایی با مسائل روز، شناخت ماهیت و عملکرد مسجد و کانون را از جمله منابع مرحله اول این المپیاد برشمرد.

مقدم اضافه کرد: در این المپیاد شناسایی هسته‌های فعال فرهنگی در کانون‌های مساجد از اولویت برخوردار بوده و به همین منظور سوالات به‌گونه‌ای طراحی شده است که اعضای هسته‌های فرهنگی مساجد بتوانند به‌صورت گروهی در یک فضای مشورتی به این سوالات پاسخ دهند.

کد خبر 624185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.